Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor lenge lever en sykkelhjelm?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-10, 22:39   #1
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Hvor lenge lever en sykkelhjelm?

Trygg trafikk sier at sykkelhjelmer skal skiftes ut når de har fått et kraftig støt. Ungenes hjelmer lever hardt, det er ikke alltid de legges pent og forsiktig på plass, og i går snubla fireåringen mens han hadde hjelmen i handa. Hjelmen er like hel, men bør den byttes ut likevel? Burde man kjøpe ny hjelm jevnlig just in case? Hva gjør dere?

Gammel 09-05-10, 22:42   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge lever en sykkelhjelm?

Det lurer jeg også på, og så er jeg så frekk å slenge inn et tilleggsspørsmål: er det stor forskjell i kvaliteten på sykkelhjelmer når det gjelder pris? Eldste har nemlig veeeldig lyst på en Lynet McQueen-hjelm vi fant på lekebutikken til 250,- kroner (tilbud), er den grei nok tror dere? Jeg var på Obs og kjente litt på hjelmer til tusenlappen og vel så det, de kjentes HELT like ut som den McQueen-hjelmen.

Gammel 09-05-10, 22:45   #3
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg aner ikke svaret her, men jeg har nettopp arvet en ladning sykkelhjelmer og følger med i tråden i tilfelle de burde kasseres.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:09   #4
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lurer i dag også, jeg.

Gammel 10-05-10, 11:25   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også.

Gammel 10-05-10, 12:09   #6
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sykkelhjelmer holder noen år ved vanlig bruk. Med kraftig støt menes at man faller av sykkelen eller tilsvarende og lander på hjelmen (det skjer sjeldnere enn man tror, som regel er det armer eller bein det går ut over). Men plasten kan blir sprø med tiden, så jeg ville ikke ha brukt en hjelm som er mer enn 5 år gammel.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 13:31   #7
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det lurer jeg også på, og så er jeg så frekk å slenge inn et tilleggsspørsmål: er det stor forskjell i kvaliteten på sykkelhjelmer når det gjelder pris? Eldste har nemlig veeeldig lyst på en Lynet McQueen-hjelm vi fant på lekebutikken til 250,- kroner (tilbud), er den grei nok tror dere? Jeg var på Obs og kjente litt på hjelmer til tusenlappen og vel så det, de kjentes HELT like ut som den McQueen-hjelmen.

Min hjelm kostet 199 på tilbud, og er av et merke jeg kjente til. Størstejenta sin kostet 399 på ordinærpris, men jeg kan ikke tenke meg at det er "nødvendig" med en hjelm til rundt 1000 kr? Jeg ville vel kanskje ikke kjøpt hjelm på lekebutikken, uten at jeg klarer å grunngi det med at jeg tror de er "dårligere", selv om de mest sannsynlig er laget på samme fabrikk.

Gammel 10-05-10, 13:34   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snakket med en sykkelfrelst slektning om dette, og han mente at sykkelhjelmer tåler å ramle ned litt, det er ikke det som menes med støt. Det som menes er når det er et hode inni, og isoporen blir trøkket sammen på grunn av dette, altså at de har tatt i mot hodet. Ellers så burde de ikke bli utsatt for mye frost.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.