Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male trapp

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-10, 12:47   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Male trapp

Vi har trapp opp til 2.etg der soverommene er. Denne trappa er 25 år og ingenting er gjort med den. Det er i tillegg rekkverk rundt trapperommet i 2.etg - det skal også males.

Er det lurt å male trappetrinnene, eller er vi lurere om vi beiser? (at støv vises er en fordel, for da vasker vi den nok oftere)

og: Hvordan løse dette med tanke på at vi "må" opp i 2.etg. Er dette noe man gjør når barna er borte? (for så å sove på gjesterommet i 1.etg)

Godt tips om maling, fremgangsmåte og evt tips om dette og hint mottaes med takk.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 12:49   #2
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male trapp

Jeg hadde ihvertfall tenkt litt på stilen i huset?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 13:01   #3
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male trapp

Jeg malte vår furutrapp for to år siden. Det var trapper mellom tre etasjer. Den ene var ubehandlet, den andre lutet.
Jeg har malt alt hvitt, dvs Lys Antikk er korrekt farge. Trinn, rekkverk etc.
Vi har alle soverom i øverste og nederste etasje. Løste det problemet med å male annenhvert trinn. Den malingen jeg brukte tørket relativt raskt.
Seelvom trinnen også er hvite, syntes jeg det er helt ok ifht rengjøring, ennå vi har to hunder og to katter.

Jeg vasket alt med vann og salmiakk.
Brukte heftgrunn, to strøk, først.
Siste to strøk brukte jeg Trestjerner gulvmaling fra Jotun. FArge Lys Antikk. Kode 0802-398y 0471

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 13:01   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male trapp

stygt 80-tallshus. Ingen stil. vi har grå vegger, hvite lister stort sett i hele huset. Gangen i 1.etg er på grensa til hvit - men litt sandfarge i..(husker ikke navnet)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 13:02   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male trapp

Hva het malinga du brukte da, Angelique?
Pusset du den ned? Hva gjorde du med evt riper?
häftgrund?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 13:06   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male trapp

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Hva het malinga du brukte da, Angelique?
Pusset du den ned? Hva gjorde du med evt riper?
häftgrund?

Pusset ikke ned, men sparklet riper og hakk. Det ble pusset.
Heftgrunn først ja.

Jeg har noen bilder et sted, skal se om jeg får gravd de frem. Vi er veldig fornøyd. Syntes ikke den er nevneverdig glatt heller. Det er fire barn her som løper opp og ned trapper 24/7, føles det som. Ingen, utenom meg, har falt i trappen.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 13:12   #7
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male trapp

Det mest slitesterke du kan bruke er gulvmaling og det er det som blir anbefalt til bruk i trapp. Men - det er lukt, heftig lukt og unger skal du ikke ha i hus mens du holder på. Vi flyttet til venner den helgen vi malte trappen og gubben rakk fint 3 strøk maling i løpet av helgen. Søndagen brukte vi til å lufte godt ut.

Vi trengte i følge de som ordnet med maling til oss, ikke å pusse trappa i det hele tatt. Vi valgte likevel å "rubbe" over med sandpapir og så vaske det skikkelig ned med salmiakk etterpå. Vi fikk anbefalt denne malingen av fagfolk.

Libra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 13:13   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male trapp

Hmmm...flytte ut ja. Da blir det jo enda mer vanskelig å få gjennomført...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 13:20   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male trapp

Den malingen jeg brukte, luktet ikke noe spes. Jeg gjorde dette midt på sommeren, og hadde alle dører og vinduer åpne hele tiden.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 00:01   #10
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Male trapp

Vi malte vår hvit. Annen hvert trinn i første omgang, og halve platået vi hadde i midten. Noe tok også mannen en gang vi var borte (har malt den to ganger).

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 00:17   #11
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male trapp

Vi fikk en kompis til å male trappa vår en gang vi var på ferie vi. :lur:
Malte med gulvmaling og lakket etterpå. Da kan man risikere å få veldig glatt trapp da, men det finnes vel ting man kan tape på trappetrinnene etterpå for å unngå det.

Om dere har gjesterom i hovedetasjen hadde jeg satset på å sove der, og så sende barna bort til venner en natt eller to? Evt leke camping i hagen en helg i sommer Så lenge dere lufter godt og holder barna ute en del i løpet av tiden dere driver med dette skal det vel gå bra.

Tror det var ganske fort gjort, men det kommer jo an på trappa og.

Jeg ville malt evt rekkverk hvitt, og så kanske grått i trinnene?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no