|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke leseVel - etter å ha fått tips på skolen om å betale tredjeklassingen min for å motivere han til å lese, er jeg dessverre ikke overrasket.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke lese
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke leseJeg er ikke det minste overrasket, men trodde egentlig at det hadde blitt bedre.
|
|
|
|
#5 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke leseDet høres jo vanvittig ut.
|
|
|
#6 |
|
Søt og rar
|
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke leseJeg fatter det ikke. Har man ikke høytlesning på barneskolen lenger?
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke leseAltså. |
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke leseJeg regner med at de mener at de ikke leser godt nok til å få med seg innholdet i det de leser? Mekaniske lesere er de aller, aller fleste niendeklassinger. Og hvorfor har jeg ikke lest linken, slik at jeg vet hva jeg snakker om? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
er her
|
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke leseJeg kan skjønne at enkelte sliter, men dette er ille. Jeg er faktisk litt lettere sjokkert og håper virkelig gutta mine ungår å bli en del av denne statistikken.
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke leseOg barn som lillegutt, som har spesialundervisning 100%, telles jo ikke med i statistikken de heller |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke leseDet høres helt utrolig ut!
|
|
|
|
#12 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke leseNå håper jeg mye er forandret siden jeg begynte på videregående, men jeg vet desverre at en del fortsatt er ved det gamle ...
|
|
|
#13 |
|
Epikur
|
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke leseJa, sånn er det når man skal reformere hvert andre sekund. Og sånn er det når alle skal gå på samme skole. Klart det var bedre resultater da man kunne sende alle som ikke virket helt på spesialskoler og slapp å ha dem integrert i klassen.
(kilde)
|
|
|
#14 |
|
Epikur
|
En av brødrene mine fikk konstatert dysleksi da han begynte på Høgskolen. Da hadde han kjempet seg gjennom grunnskolen og vgs med enorm viljestyrke og arbeidsinnsats. 13 år uten hjelp, liksom? Foreldrene mine hadde gang på gang bedt om å få sjekket, men siden han oppførte seg greit og klarte seg bare han jobbet fire ganger mer enn de andre, så gikk det greit, mente de.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke leseJeg tror Mim har rett. |
|
|
|
#16 |
|
By the Sea
|
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke leseJeg er overrasket.
|
|
|
#17 |
|
VeloppDragen
|
Neida. 26 ord i minuttet på fremmed tekst i fjor.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Mer enn hver femte niendeklassing i Bergen kan ikke leseKjenner jeg er veldig glad for at eldste går på den skolen hun går på, her er det fullt og ekstremt fokus på lesing fra dag 1, med kartleggingsprøver og diverse.
|
|
|
#19 |
|
Epikur
|
Nei, for all den tid det faktisk er oppunder en million som ikke kan lese og skrive skikkelig, som ikke syntes skole var noe gøy og som ikke formidler annet enn svart hat når skolebøkene kommer opp av sekken, så må dette foregå i ordnede og profesjonelle former. Eller de kan ikke et pip norsk, har aldri vært borti en skole og skjønner ikke konseptet lekser.
|
|
|
#20 |
|
Protonterapeut
|
Norsklæreren min fra ungdomsskolen bare fnøs når hun hørte at PPT hadde tildelt meg diagnosen moderat dysleksi. Jeg kunne jo lese.
|
![]() |
|
|