Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken hvitfarge liker du til vegg?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-10, 07:51   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken hvitfarge liker du til vegg?

Skal male en haug med vegger og jeg tror det blir hvitt over det hele nå i første omgang.

Det må stå til et interiør med en del hvitt, grått, svart og teak. Kjøkken skal ha hvite slette dører og bjørk benkeplate. Gulvene blir en blanding av malt lys grå og hvitoljet eikeparkett.

Noen som vet om en fin hvitfarge å ha på veggene? Og hvilken hvitfarge er det vanlig å bruke på listverk?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 07:57   #2
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

er det ikke matt på lister og slikt da, å klar hvit på ellers? Fader, har jo akkurat pussa opp så burde da huske dette.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 08:05   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

er det ikke matt på lister og slikt da, å klar hvit på ellers? Fader, har jo akkurat pussa opp så burde da huske dette.

Jeg trodde man hadde blankere maling på lister enn vegg? Jaja, det var mer fargekodene jeg var på jakt etter.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 08:12   #4
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Fargen "bomull" er hvit, men ikke for kald. Det er vel den fargen ferdigmalte dører og slikt kommer i? Vi har valgt denne fargen i førsteetasjen vår, i leiligheten (som vi selv disponerer). Safe, rent og pent. Jeg ville da hatt lik farge på listverk og vegger, det skaper et rolig og delikat uttrykk.

Ellers er jeg veldig glad i fargen "lys antikk", men den er jo ikke veldig hvit, har en del farge og dybde i seg. Vi har den fargen i hele hovedetasjen, den blir spennede ulik i ulike rom og med ulik belysning, en bløt og rolig farge. Vi har mye lys og gjennomlys, tror den ville vært litt trist og tung i et mørkt hus. Skaper pen og akkurat passe kontrast til hvitt, vi har hvitt listverk til og enkelte hvite møbler. Passer ellers både til brune/gylne nyanser og til strammerere svart/grått.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 08:12   #5
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Eggehvit er det vanligste på lister og dører og sånt, tror jeg. Ørlite gult.

Vi har Chi på veggene og jeg elsker den fargen. Veldig hvit.
(men den er ikke så fin sammen med eggehvit, så det må vi fikse på med tiden )

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 08:23   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Eggehvit er det vanligste på lister og dører og sånt, tror jeg. Ørlite gult.

Vi har Chi på veggene og jeg elsker den fargen. Veldig hvit.
(men den er ikke så fin sammen med eggehvit, så det må vi fikse på med tiden )

Takk for tips om at de ikke passer så godt sammen. Vi skal jo male alt; tak, vegger, lister og dører og da er det jo kjekt at det passer sammen.

Tror kanskje jeg bare må velge meg en veggfarge og så høre i butikken med hva de mener jeg bør ha på tak, lister og dører? Siden alt skal males mener jeg?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 08:47   #7
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Vi har chi på lister og vegger og "ren" hvit i taket. Planen var å ha chi der også men maleren misforstod men hadde han ikke sagt det hadde jeg trodd det var chi der også. Det er ihvertfall veldig fint. Matt på vegger og tak, halvblank på lister og vinduskarmer.

Jeg ville ha en hvit uten gult i, som samtidig ikke ble for steril. Chi er perfekt synes jeg.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 09:20   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Takk for tips Stikka! Har lurt på Chi jeg også. Må nok få sett den på en vegg. Fint å høre at den passer til ren hvit i tak.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 10:27   #9
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Vi har chi på lister og vegger og "ren" hvit i taket. Planen var å ha chi der også men maleren misforstod men hadde han ikke sagt det hadde jeg trodd det var chi der også. Det er ihvertfall veldig fint. Matt på vegger og tak, halvblank på lister og vinduskarmer.

Jeg ville ha en hvit uten gult i, som samtidig ikke ble for steril. Chi er perfekt synes jeg.

Vi har også CHI. Både på vegger og lister. Halvblank på veggene og med ganske mye mer glans på listene. Kjempefint.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 12:11   #10
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Ferdigmalte lister, vinduer, dører og en god del skap (garderobe, kjøkken, reol, ...) er som regel egghvite med gult i (NCS S 0502-Y).

Kritthvit er en sterkt undervurdert farge til vegg. Vi leide et hus hvor absolutt alle vegger var det, og det ga et fabelaktig rolig og rent inntrykk. Nå har vi det i gangen nede og på et soverom, og egghvit uten gult (NCS S 0502) i stue og gang oppe. Det er ingenting i veien for å variere både hvitnyanser og glansgrad (avhenging av underlag) i samme rom.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 14:14   #11
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Refleksjon, Sjel og Chi er fine, Lys Antikk også

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 15:02   #12
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Vi har bomull i nyhuset, liker den kjempegodt.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 16:30   #13
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Jeg liker lys antikk godt. Hadde den i nesten hele leiligheten vi bodde i før, og ble ikke lei av den de seks årene vi bodde der. Vi har den i noen rom nå, men de som bodde her før oss hadde nylig malt en del vegger i latte, så vi har flere som i den fargen også. Jeg synes den er for mørk, men har ikke giddet å male over ennå.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 17:00   #14
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Vi har nettopp malt en hel hytte innvendig med bomull, det var helt ålreit.

Ellers liker jeg selv at det er litt mer farge, gjerne kaffe latte på vegger og eggehvit på lister.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 17:07   #15
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Chi

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 18:04   #16
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Vi har bomull i nyhuset, liker den kjempegodt.

Kan legge til at vi også har hvitoljet eik og grå fliser.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 18:19   #17
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Vi har eggehvit. På vegger er det den og chi jeg liker best.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 18:27   #18
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Bomull.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 18:32   #19
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Jeg liker aller best hvitt som i helt hvitt - men innser at det ikke passer over alt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 19:11   #20
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Refleksjon er jeg veldig for. Har den i fargen i stua der vi har endel mørke møbler og grått. Synes hvitfarger med gult kan se litt skittent ut sammen med grått.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no