|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn i båtJa.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Barn i båtJa. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Barn i båtI terorien, ja. I praksis, nei. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
|
|
|
#6 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Barn i båt
Hvorfor ikke i praksis? Vi bruker en del båt når vi er i Vesterålen, og det er helt uproblematisk at alle skal bruke vest.
|
|
|
#8 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barn i båtAlle har vest. Som foreldre sikrer man barna sine fordi de er det kjæreste man har, som foreldre sikrer man seg selv fordi man er det kjæreste barna har. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Originala
|
Sv: Barn i båtSiden du skriver "liten innsjø", så antar jeg at det ikke er snakk om en cabin cruiser? For jeg ikke vant til å bruke redningsvest i slike båter. Men mindre båter, slike med en liten kalesje over, for eksempel, ville jeg helt klart brukt redningsvest i. Både på oss voksne og barna. Sist redigert av Fadese : 16-05-10 kl 12:14. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Barn i båt
Jeg var usikker på om hun mente generelt, men jeg ville nok svart det samme uansett. Det blir noe annet når redningsvestene ligger i naustet, og det er nok til alle. Vår "rolige innsjø" er et tjern langt oppe på fjellet, man må gå i to timer for å komme dit, ror over, og så går man i to timer før man kommer til hytta. Siden båten er litt på fellesen med flere familier og redningsvestene må oppbevares under båten, (de blir veldig rå og ekle av overvintre der) blir det til at vi bærer med oss til den ene ungen og bruker redningsvesten som er i båten til den andre. Vi har ikke plass, eller rygg, til å bære med oss fire redningsvester + all bagasjen, derfor ror vi voksne uten. Jeg vet at det hadde vært tryggere hvis alle hadde redningsvest, og at vi sender ut feil signaler til ungene, men jeg tror neppe vi kommer til å forandre på denne ordningen. Vi er der bare en til to ganger i året, både jeg og mannen er habile svømmere, og om vinteren går vi på ski over tjernet, så risikoen for at en av oss skal drukne på de sommer-roturene er til å leve med. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Barn i båtMalin er mye på båttur med besteforeldrene sine, og har alltid redningsvest på seg når hun er oppe/ute på båten, på brygga, eller i strankanten. Dersom en voksen er med henne i strandkanten får hun gå uten, siden vi er der og passer på hele tiden. Når hun sitter inne/nede i båten og ser tv/spiller/leser/tegner/spiser/sover slipper hun.
|
|
|
|
#13 |
|
Hertuginne
|
Sv: Barn i båtAlltid vest i båt, for liten og stor, rett og slett fordi man skal slippe å gjøre vurderingen fra gang til gang om det "egentlig" er behov for vest eller ei.
|
|
|
#14 |
|
Ad astra
|
Sv: Barn i båtAlltid vest på alle i båt. Og ikke barn på brygger og skjær/bratt ned mot havet uten vest. Vesla, 7,5, går uten vest i fjære nedenfor huset - ekstremt langgrunt og vi har alltid overoppsyn med henne.
|
|
|
#15 |
|
bits and pieces
|
Sv: Barn i båtUnga har alltid vest på, fra vi går ut av bilen og til vi er tilbake til bilen.
|
|
|
|
#16 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn i båtAlltid!! : panikkforvann:
|
|
|
#17 |
|
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Barn i båtAlltid vest. |
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barn i båtDet kommer litt ann på båten.
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barn i båtBarna har alltid vest. Voksne har ikke vest i daycruiser eller snekke i godvær innaskjærs (som 99,5 % av alle i liknende båt). På langtur eller hvis det skulle blåse opp har alle vest. I åpen båt har alle vest.
|
![]() |
|
|