Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vask av stuetak - eller ikke :)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-10, 18:55   #1
Maybell
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 32
Maybell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vask av stuetak - eller ikke :)

Hei

Jeg skal selge leiligheten min, som jeg har bodd i i ca 4 år. I løpet av den tiden har jeg ikke vasket stuetaket, rett og slett for at det er gammelt og jeg frykter at det kommer til å bli skjoldete. Hadde tenkt å vente til jeg skulle pusse opp stuen - noe som det aldri ble noe av.... Nå er det liksom "jevnt skittent", ihvertfall vises det ikke at det muligens ikke er helt rent lenger. Det har ikke vært røkt her inne, men en del stearinlys er blitt brent i løpet av disse årene. Nå er problemet at ved salg skal jo alt vaskes, og det betyr jo at taket må til pers.... Driver og diskuterer med meg selv om hvordan jeg kan slippe unna med det, samtidig som de som kjøper skal vite om at det ikke er vasket. Det jeg vurderer er å tilby at de overtar kjøkkengardinene mine, både for sommer og vinter. Det ene settet er liftgardiner, som er helt enkle KID-gardiner. Vintergardinene er panelgardiner, som er spesialsydd for å tilpasses varierende benkehøyde. Disse kostet en del, men det er jo ikke akkurat snakk om en formue. Så spørsmålet mitt til dere er: Hvordan har dere reagert hvis dere hadde fått et slikt forslag fra noen dere skulle kjøpe hus fra? Eller må jeg bare hive meg rundt, og satse på at det ikke blir skjoldete?

Maybell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 19:02   #2
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av stuetak - eller ikke :)

Heller jevn farge enn sjolder.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 19:18   #3
Maybell
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 32
Maybell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vask av stuetak - eller ikke :)

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Heller jevn farge enn sjolder.


Hehe... Ja, det er det jeg og tenker

Maybell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 19:21   #4
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av stuetak - eller ikke :)

Ellers så hadde ikke jeg tilbudt annet enn vask dersom de ønsker det. Jeg hadde ventet til etter salg og spurt. Hadde advart om at det kan bli sjoldete resultat.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 19:33   #5
Maybell
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 32
Maybell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vask av stuetak - eller ikke :)

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Ellers så hadde ikke jeg tilbudt annet enn vask dersom de ønsker det. Jeg hadde ventet til etter salg og spurt. Hadde advart om at det kan bli sjoldete resultat.

Hadde tenkt å vente til etter salg ja. Mener du det er bedre å si at "jeg kan vaske taket, men da er det stor fare for skjolder", enn å tilby en form for kompensasjon, som f.eks kjøkkengardinene?

Maybell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 19:47   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask av stuetak - eller ikke :)

Jeg hadde stusset veldig hvis jeg fikk tilbud om en annens gardiner som kompensasjon for noe.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 19:52   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask av stuetak - eller ikke :)

(Og jeg har aldri vasket vegg før jeg har solgt leilighet. Tørket over for å få vekk støvdotter bare...)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 21:00   #8
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vask av stuetak - eller ikke :)

Si det kan blir skjoldete og spør om de vil du skal vaske. Om de skal male, vil de det kanskje, for da må de vaske likevel. Men da har de valget. Og er du heldig, slipper du.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 23:24   #9
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av stuetak - eller ikke :)

Tak blir ikke pene av å vaskes, det blir fort skjoldete. Jeg ville snakekt med dem etter at de har kjøpt, for å høre om de vil ha vaske med skjolder som er ok hvis man skal male eller tørrmopping. Vi tørrmoppet våre tak før overtakelse.

Gardiner tviler jeg på at de vil ha.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 23:33   #10
Maybell
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 32
Maybell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vask av stuetak - eller ikke :)

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Tak blir ikke pene av å vaskes, det blir fort skjoldete. Jeg ville snakekt med dem etter at de har kjøpt, for å høre om de vil ha vaske med skjolder som er ok hvis man skal male eller tørrmopping. Vi tørrmoppet våre tak før overtakelse.

Gardiner tviler jeg på at de vil ha.

Ser ut som at det ikke er helt vanlig å vaske tak før overtakelse... Jeg har bestandig gjort det, og det er like ille hver gang. Hva gjør dere med soten i taket? Vanlig tørrmopp fjerne vel ikke det, eller?

Maybell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 21:43   #11
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av stuetak - eller ikke :)

Har ikke sot i taket og flytter sjelden. Ikke så veldig hjelpsom.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 21:54   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av stuetak - eller ikke :)

Jeg vasker heller aldri tak. Det holder å moppe.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 22:28   #13
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask av stuetak - eller ikke :)

Jeg ville nok ikke hatt gardinene dine. Med mindre det var j..... dyre gardiner jeg hadde falt pladask for.
Jeg tror nesten jeg hadde fnist litt over forslaget, selv om det var godt ment.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 22:38   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av stuetak - eller ikke :)

Malte tak kan ikke vaskes (de må jo males) - tak med takplater kan jo selvfølgelig vaskes - og jeg synes at de bør få en symbolsk vask ved salg.

Å tilby gardinene er fint - men ikke noe man tar som "bytte" for manglende takvask.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:55   #15
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av stuetak - eller ikke :)

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg vasker heller aldri tak. Det holder å moppe.

Med tørrmopp?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:30   #16
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av stuetak - eller ikke :)

Når jeg kjøpte meg leilighet alene som 20.åring, så fikk jeg med kjøleskap og støvsuger i bytte mot at jeg vasket ned leiligheten selv. Det synes jeg da var et godt bytte siden jeg ikke hadde så masse å rutte med da. (Jeg sa derimot pent neitakk til de rosa gardinene med kappe.)

Ellers, så stemmer jeg i at tak er noe herk, og at det kan være greit å høre med dem som skal overta, hva de synes er en grei løsning. Kanskje har de planlagt å rive ned taket og sette opp nytt med spotter?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:33   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av stuetak - eller ikke :)

Hadde noen tilbudt meg gardinene sine, hadde jeg syntes de var temmelig useriøse.

Jeg ville sagt at det var fare for skjolder i taket og spurt hva de ønsket.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 12:41   #18
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask av stuetak - eller ikke :)

Vi har aldri vasket tak, eller vegger til gangs for den sakens skyld, før overtakelse ...ikke forventet det heller.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no