Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Friday's Cheese Mashed Potatoes

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-10, 15:28   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Friday's Cheese Mashed Potatoes

Noen har som har en oppskrift på denne?
Den er jo bare så fantastisk god!

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 16:09   #2
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Friday's Cheese Mashed Potatoes

Abbonerer på denne.

Gammel 18-05-10, 16:14   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aner ikke, men det hørtes ikke godt ut.

Gammel 18-05-10, 17:45   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke oppskriften på den, men mannen lagde potetstappe med ost en gang. Det var veldig godt, men det skar litt i halsen med tanke på hvor usunt det var.

Jeg mener at han hadde revet parmesan i store mengder rett i vanlig potetmos (som hos oss er poteter most med smør, salt, pepper og muskat).

Gammel 18-05-10, 20:19   #5
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Det går jo selvfølgelig alltids an å prøve seg fram.
Men ser at det er veldig mye forskjellig som blir brukt. Ulike oster og ulike konsistenser.. å søke på TGI Friday sin egen oppskrift på dette var jo helt håpløst!

Gammel 18-05-10, 20:49   #6
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Okey.. nå tror jeg at jeg kanskje kan ha funnet noe som kan være verdt et forsøk. Kan noen hjelpe meg å oversette en engelsk oppskrift?

Sitat:

White Cheddar Mashed Potatoes (similar to TGI Friday's)

2 lbs. red potatoes, cut into 1 inch chunks
1 teaspoon salt for water
2 oz. garlic butter
1/3 cup heavy cream
4 oz. aged white cheddar or jack cheese, shredded

Wash potatoes and bring to a boil in salted water. Cook for 5 to 10 minutes until potatoes are soft. Drain potatoes well.

Place back in pot or in a mixing bowl. Add cheese, cream, garlic butter, and salt and pepper to taste. Beat until smooth with a whisk or potato masher.

Garlic Butter:
Saute 1 teaspoon minced garlic in 1 tablespoon oil for about 2 minutes until softened. Mix with room temp butter and 1 teaspoon chopped fresh parsley.

Hvor mye er en oz.?
Hva er heavy cream?
Red potatoes? Vanlige poteter?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:40.