|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Skal rømme
|
![]() Naboen røyker under soveromsvinduene våreVi bor i blokk, og naboen rett under oss pleier å sitte på sin altan og røyke på kveldene sommerstid. Og vi har både vårt og ungenes soverom rett ovenfor og det STINKER røyk der når vi skal legge oss, og det går nesten ikke an å vinduet oppe i det hele tatt. Det lukter litt selv om vinduene er igjen også, pga litt utett vegg/vindu.
![]() |
#3 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Naboen røyker under soveromsvinduene våre
Tør ikke.
![]() |
#4 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Naboen røyker under soveromsvinduene våreUlempe med blokk ja. Jeg tenkte på det her an dag at vi er heldige her hjemme siden ingan va naboene røyker - vi bor i kjedet eneboli = tett. På hytta derimot bor vi i sånn bryggehus-rekke og der røykes det på begge sider. Det går jo selvsagt rett inn på vårt soverom.
![]() |
#5 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Naboen røyker under soveromsvinduene våreVi har samme problem, det er helt motbydelig
![]() |
#6 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Naboen røyker under soveromsvinduene våreSkal han røyke inne i stedet da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Naboen røyker under soveromsvinduene våretrør ikke du har noen rettigheter der |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Naboen røyker under soveromsvinduene våreHar han andre steder han kan røyke ute, uten å måtte ut av blokka?
![]() |
![]() |
#9 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Naboen røyker under soveromsvinduene våreEn kveld jeg va litt uggen da jeg gikk og la meg, ble jeg ikke akkurat bedre av at en av naboene røyka sigar på balkongen sin utenfor.
![]() |
#10 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Naboen røyker under soveromsvinduene våreDu kan vel neppe kreve noe, men ta deg en prat med han. Forklar problemet, uten å bjeffe og kjefte. Er du heldig så er han en hensynsfull mann.
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Naboen røyker under soveromsvinduene våreUlempa med blokk og rekkehus, ja. Vi har en nabo som syns det er veldig hyggelig å sitte ute i hagen og røyke om kveldene, selvsagt rett under soverommet vårt, hvor vinduet er oppe.
![]() |
#12 |
Pauset
|
![]() Sv: Naboen røyker under soveromsvinduene våre
Du kan jo ikke kreve at han slutter, så med mindre du har lyst til å spørre han, så må du vel pent holde ut? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Naboen røyker under soveromsvinduene våreHan har ikke noe annet sted å røyke ute (utenom å gå ut da).
![]() |
#14 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Naboen røyker under soveromsvinduene våreDet er det som er kjipt med blokk. Akkurat slike ting som er skikkelig plagsomt. Men å røyke ute på sin egen altan kan man nok ikke si noe på. Hadde han tent opp engangsgrillen kunne man kanskje sagt noe pga brannfare.
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Naboen røyker under soveromsvinduene våreNei her må du nok bare gå til motangrep.
![]() |
#16 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Naboen røyker under soveromsvinduene våreJeg kan godt tenke meg at han tenker at han er flink som ikke røyker inne, og mange røykere lukter ikke den vonde lukta - så da er ditt problem han hus forbi.
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Naboen røyker under soveromsvinduene våreHvis du ikke tør å spørre så er jeg fristet til å si at da kan du ha det så godt. Vi bor i et lite borettslag, og har opplevd at røyk siver inn på barnerommet fra de som sitter ute på svalgangen og røyker. Ingen har tatt det ille opp at vi høflig og hyggelig har spurt om de kan røyke et annet sted på kvelden. Alle har vært villige til å gå lenger unna, eller helt ned i bakgården, uten noe som helst problem. Selv røykere forstår at barnerom og soverom fulle av røyk er plagsomt.
Hadde vi derimot valgt denne approachen hadde de nok neppe vært like villige til å gjøre noe for oss.
![]() |
|
|