Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor stor bør trampoline være?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-10, 18:32   #1
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor stor bør trampoline være?

Ungene savner tydeligvis trampolinem og mor vurderer å kjøpe ny til å ha i ny hage.

Tidligere hadde de en på 3,6 m, men trenger de egentlig så stort?

Ser de har på JYSK som er 3,05 m, som også har nettet på innsiden av polstringen, er denne ok?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 21:01   #2
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Hvor stor bør trampoline være?

vanskelig...vår er 3.9 eller 4.0 (husker ikke helt)
Tror ikke jeg ville hatt noe mindre enn 3,6. Det kommer selvsagt ann på plass i hagen, og muligens størrelsen på barna. Og om flere skal oppå samtidig. Mine minste er jevngamle me dine, men jeg har en større i tillegg, så mulig det har noe si.

Nett på innsiden er bra

konkluderer med meg selv - om vi skal bytte vil jeg ha 4 m.

Gammel 25-05-10, 21:04   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vi har "bare" 2.5 meter, nett på innsiden av polstring/fjærer. Den er mer enn stor nok til 4 åringen og et par venner, men nå ønsket ikke vi noen gigant av en trampoline heller og hele nabolaget hoppende.

Gammel 25-05-10, 21:04   #4
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Vi har trampolinen fra Jysk og jeg føler at den er stor nok i massevis.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 21:06   #5
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

dobbelpost

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 21:07   #6
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ønsker meg denne http://www.jumpking.no/index.cfm?id=186308
Den er 3 meter i diameter. Jeg har unger på 6 og 9. Blir den for liten?

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 21:09   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har hatt 4,3 meter og skal ha ny, vi vil ikke ha noe mindre enn det. Og vi har heller ikke hele nabolaget her, men som regel 2-4 unger og skal de ha litt tumleplass synes jeg noe mindre blir stusselig.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 21:21   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke den største fordi vi ikke har plass til den, men hadde jeg hatt plass hadde jeg definitivt hatt den største. Når vi kjøper enebolig om noen år skal jeg ha den største!

Gammel 25-05-10, 21:22   #9
star
bits and pieces

star sin avatar

Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vår er på 4,3 og jeg ville ikke hatt mindre
Her er det bare evt nabojentene som er med og hopper siden vi syns det var for dumt at de skulle kjøpe egen trampolinge og sette rett ved siden av våres. Større hage har vi nemlig ikke på deling

Gammel 25-05-10, 21:24   #10
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Imma, vi har den fra jumpking, bare litt større, vi er veldig fornøyd.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 21:26   #11
star
bits and pieces

star sin avatar

Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vår er også fra JumpKing og veldig fornøyd

Gammel 25-05-10, 21:28   #12
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hatt trampoline på 4 meter før og solgte den da vi flyttet. Nå skal vi kjøpe ny og kommer til å gå ned i størrelse. Vi ønsker at barna skal hoppe en og en og da holder det med f.eks 3 meter. Større sprett gir større skader også.

Gammel 25-05-10, 23:04   #13
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har nylig kjøpt den nest største hos Jumpking på 4.3 m i diameter. På butikken anbefalte de å kjøpe den største man har plass til. Hos jumpking har man også noen ovale plasseringsvennlige trampoliner som kan være fline til litt mindre hager. Jeg ville ikke kjøpt en på 3 m dersom flere enn 1 skal hoppe om gangen. Tett på = Større risiko for skader.

Gammel 25-05-10, 23:10   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår er 3,7 meter i diameter og tåler 100 kg (sånn rimelig Toys'r'us-trampoline). Venner og bekjente som har eldre (og større) unger har oppgradert til trampoliner som tåler større belastning, men de har ikke så veldig mye større enn vår i diameter.

Gammel 25-05-10, 23:12   #15
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vår er 4 meter og jeg syns den er altfor stor. Dessuten klarer de nesten ikke å hoppe mer enn 1 uansett, så jeg ville gjerne bytta den ut med en mindre.

Gammel 26-05-10, 20:11   #16
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Vi har nylig kjøpt den nest største hos Jumpking på 4.3 m i diameter. På butikken anbefalte de å kjøpe den største man har plass til. Hos jumpking har man også noen ovale plasseringsvennlige trampoliner som kan være fline til litt mindre hager. Jeg ville ikke kjøpt en på 3 m dersom flere enn 1 skal hoppe om gangen. Tett på = Større risiko for skader.

Det er jo ikke så lurt å hoppe flere samtidig, selv om det er morsomt. Det er jo da skadene oftest skjer.

Gammel 26-05-10, 20:24   #17
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Vi kjøpte en på Obs! Sport forrige uke, og den var også 3,05 m (samme type som jysk)..
Våre to minste barn, og naboens datter på 2 hopper fint "sammen" på den og vi ville IKKE ha hatt større selv om vi har mer enn nok plass i hagen

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.