|
Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Svømming som treningTenkte å begynne å svømme en gang i uka. Det er jo bra for kroppen og jeg mener å ha lest at mange muskelgrupper er involvert.
![]() |
#2 |
trenger lading
|
![]() Sv: Svømming som treningJeg svømmer en gang i uka (eller ikke nå, siden svømmehallen er under rehab.).
![]() |
#3 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Svømming som treningDet kommer jo helt an på kondis og hvor god du er til å svømme.
![]() |
#4 |
Unik
![]() Sv: Svømming som trening2000 m var imponerende:-) Var en god svømmer i tenårene, man har ikke svømt jevnlig de siste *kremt* 20 årene. Men svømmer nok bedre enn en del andre. Dog har jeg dårlig kondis og treningsform generelt pga ikke trent på et år pga gravid.
![]() |
#5 |
Unik
![]() Sv: Svømming som treningCrawle ER vanskelig, sådetså! Sparke vilt med beina samtidig som man virrer med hodet og tar armene rundt.
![]() |
#6 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Svømming som trening
Spark UNDER vann, samtidig som armene går kontrollert rundt tre tak, og hodet opp under amen på tredje tak for innpust.
![]() |
#8 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Svømming som treningJeg hadde en periode der jeg svømte som trening 1-2 ganger i uka. Varierte mellom ulike teknikker og svømte 1000-2000 m hver gang. Kjempegod trening for kroppen! Men teknikk er viktig. Pass på at du ikke svømmer bryst med hodet høyt hevet og kroppen mer eller mindre loddrett ned. Det er en sikker vei til å få nakke/rygg-plager. Om du ikke kan brystsvømmingsteknikk med hodet under vann, er det lurt å lære seg det først. Så får du maks ut av treningen. http://www.svomming.no/index.php?menuid=350
![]() |
#9 |
Audacious
|
![]() Sv: Svømming som treningSom med all annen trening - begynn rolig, og bygg deg opp. Kjenn på kroppen. Selv om svømming er "skånsom trening" er det fullt mulig å gjøre rare ting, f.eks med hodet høyt opp ved brystsvømming (vondt i nakken), crawl med utslag fra knærne (muskelsmerter på overkant av kneet og i muskelfestet) osv. Jeg svømmer en gang i uka, 700-1000 meter avhengig av dagsform. Svømmebriller også når du svømmer bryst er fint, fordi det da er lettere å svømme med god teknikk og uten å strekke for mye på halsen. Jeg har lært meg crawl i vinter, men jeg synes det høres risky ut å lære seg det helt på egen hånd. Jeg fikk opplæring av Skvetten (som muligens har en av østlandets vakreste crawlstiler), og det var veldig greit å både bli vist først og få litt oppfølging og hjelp når jeg hadde prøvd meg litt på egen hånd og vent meg til litt småfeil osv.
![]() |
|
|