Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvilke linser bruker du?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-10, 10:48   #1
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Hvilke linser bruker du?

Hvilken sort linser bruker du? Jeg har landet på daglinser, Dailies Aqua comfort plus. Har prøvd Focus Dailies, men de likte ikke øynene mine. Greide ikke å ha de på mange timene om gangen.

Hvilke andre - og bra - linser for sensitive øyne finnes det?

Gammel 27-05-10, 10:56   #2
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke linser bruker du?

Frequency 1 Day.

Månedslinser av typen ta ut om natta er pesete, de man skal kunne sove med fungerer ikke for meg. Har prøvd forskjellige dagslinser, disse funker ikke helt optimalt - men best av de jeg har forsøkt.

:sart&sensitiv:

Gammel 27-05-10, 10:59   #3
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har akkurat de samme erfaringer som HI. Jeg har også prøvd døgnlinser, men etterhvert ble det som å ha sand i øynene. Så bare Acevue Moist på meg. De er hakket bedre enn vanlige acevue 1-day linsene. Kan bruke de vanlige og. Men jeg sparer ikke på kronene på ting jeg skal ha direkte på øyet.

Gammel 27-05-10, 11:07   #4
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

... mens jeg tåler bare Focus Dailies. De andre Dailies-linsene du nevner Tuneland svir, det samme gjelder Acuvue Moist. Acuvue-linser generelt virker i tillegg for store, så de klør. Jeg er ikke helt fornøyd med vanlige Dailies siden de blir tørre når jeg har hatt dem på en stund, men jeg vender alltid tilbake til dem.

Gammel 27-05-10, 11:13   #5
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

... mens jeg tåler bare Focus Dailies. De andre Dailies-linsene du nevner Tuneland svir, det samme gjelder Acuvue Moist. Acuvue-linser generelt virker i tillegg for store, så de klør. Jeg er ikke helt fornøyd med vanlige Dailies siden de blir tørre når jeg har hatt dem på en stund, men jeg vender alltid tilbake til dem.

Hvilken styrke bruker du? Har ganske mange liggende som ikke blir brukt.

Gammel 27-05-10, 11:34   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

-3.00 og -1.00.

Tror jammen jeg skal teste de shute bruker!

Gammel 27-05-10, 11:55   #7
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker døgnlinser, Pure Vision. Har brukt de i flere år, og er veldig fornøyd. Det er deilig at synet funker som det skal når jeg blir vekket midt på natten av minstemann.

Gammel 27-05-10, 11:57   #8
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Focus Dailies. Bruker mest briller for tiden. Vurderer å gå på en ny runde med døgnlinser til høsten, brukte det i 3 år før øyene mine sa at det var nok. Det er 3 år siden nå og jeg vil gjerne bare bruke linser igjen.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 12:13   #9
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Jeg bruker Soflens Daily Disposable
Er veldig fornøyd, og slipper pes med rengjøring..

Har prøvd døgnlinser men det funka ikke for meg

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 13:39   #10
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Focus daily. Har egentlig ikke prøvd så mange andre dagslinser. Har også prøvd døgnlinser og brukt det i perioder, men pga pollenallergi var det store perioder hvor jeg ikke kunne bruke de.

Gammel 27-05-10, 13:48   #11
Guava

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har linser innoperert i øynene.

Jeg har så sensitive øyne at ingen linser funket. Optikeren bestilte alt han kunne av prøvepar til meg og med unntak av ett par som jeg kunne ha på i 3 timer før det ble vondt så tålte jeg ingen av dem.

Linsene jeg har nå som ligger fastmontert kjenner jeg ikke noe til.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:57.