Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Iskaffe

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-10, 13:32   #1
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Iskaffe

Man kan lage iskaffe med en Nespresso Citiz, ikke sant? Men hvordan? Hvor mye melk, og med hvilken kaffe? Bruker dere sukker i den? Er rett og slett iskaffe-novise.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 14:22   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Iskaffe

mitt spørsmål er snarere hvorfor , så ikke mye hjelp herfra

Gammel 27-05-10, 14:28   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager sånn:

Isbiter som jeg heller 1 kopp espresso over og fyller opp glasset (jeg bruker høyt glass) med kald melk eller kaldt melkeskum fra aeroccino'n. Førstnevnte blir islatte og sistnevnte iscappuccino. Jeg bruker ikke sukker.

Gammel 27-05-10, 14:29   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags iskaffe vil du lage? Kaloribombevarianten eller lightvarianten?

Kaloribombevarianten min består av:
Dobbel espresso fra Nespressomaskinen, Isbiter, sjokoladesirup, litt fløte, vaniljeis eller sjokoladeis og krem på toppen. Dette kjøres i blender på full speed og nytes!

Lightversjonen min består av:
Dobbel espresso, isbiter og lettmelk.
Dette kjøres i blender

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 14:31   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager iskaffe av dobbelt så mye kaffe som helmelk (jeg bruker presskannekaffe; hadde jeg hatt espresso, ville sikkert forholdet vært omvendt), som kjøres i KA-blenderen med en neve isbiter til det er helt glatt. Den blir så fyldig som milkshake.

Gammel 27-05-10, 14:40   #6
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Nå kjenner jeg at jeg har mest lyst til å ile hjem og lage iskaffe, men jeg får vel holde meg på jobb et par timer til...

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 16:38   #7
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen isbiter i et glass, kaffen rett fra maskinen i glasset... så heller jeg kaldt melkeskum over. Man kan få den kald ved å holde knappen litt lenger inne, når man setter på melkeskummer-greia.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 17:10   #8
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ooh, det skal jeg lage i dag. Hvordan lager man kaldt skum i aeroccinoen igjen? To raske trykk? Og vispen?

Edit: Lese Joika sitt innlegg, ja.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 19:23   #9
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette må prøves

*begynner med å fryse isbiter*

Gammel 27-05-10, 19:47   #10
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

mmm- jeg lot meg friste, og sitter nå med et deilig glass med iskaffe

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 19:59   #11
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

jeg er litt overrasket over at så mange liker iskaffe, altså. Jeg syns alle avskygninger av kaffe kjøligere enn veldig varm smaker helt gresselig.

Gammel 29-06-10, 14:00   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Aldri smakt iskaffe før, men i dag kjøpte jeg ny lading isbitposer. De er nå fylt, så i kveld eller i morgen blir det testing.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.