Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du for eller imot trampoline?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: For eller imot trampoline?
For 162 73,97%
Imot 31 14,16%
Bryr meg ikke - dustepoll 19 8,68%
Annet - spesifiser i tråden 7 3,20%
Deltakere: 219. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-10, 15:04   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Er du for eller imot trampoline?

Var hos fysioterapeut i dag og hørte litt om trampoline. Hun mente at det var veldig bra for de små. Veldig mye man fikk igjen, og at det var også farlig å klatre i trær som hun sa. Motorikk og særs balansetrening var svært god.

Viktigste var å ha strenge regler. Maks to inne, måtte være på ca likt nivå, og sikkerhetsnett.

Vi vurderer å kjøpe en slik en. Jeg er for, mannen imot.

Gammel 28-05-10, 15:06   #2
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Er du for eller imot trampoline?

Jeg er for! Og nå får vi straks plass til en også! Ungene gleder seg villt! Det er jo garantert god (balanse)trening for de små yndige. Men regler må jo til ja, to/tre inne og nett er bra.

Gammel 28-05-10, 15:07   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er for, mannen er for, men likevel har vi ikke.

Knotten har tramponlinetrening på stupingen, og der er det veldig strenge regler. Det har ikke vært noe problem å videreføre de reglene andre steder, så de ville definitivt ha vært gjeldende om vi hadde trampoline hjemme.

Det eneste som hindrer oss, er plassering. Vi har en veldig bratt hage.

Gammel 28-05-10, 15:08   #4
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Absolutt for
Mye trening der altså for koordinasjon og balanse.
Vi har regler som ikke følges så veldig strengt (enda) og selvfølgelig sikkerhetsnett på innsiden.

Gammel 28-05-10, 15:08   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er for.
Jeg er ikke så veldig for at man hopper 5-7 stk samtidig, men her får de hoppe 2-3 stk. De er såpass små enda, at de voldsomme hoppene blir det ikke. Dessuten står den på ganske mykt underlag, og det er ikke særlig høyt heller. Så om de skulle falle ned slår de seg nok ikke så veldig. Vi har så klart sikkerhetsnett.
Men jeg ser det er supert for motorikken!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:09   #6
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er for (det er ingen øvre aldersgrense vel? ). Mannen er heller lunken, han tenker på hagen sin. :gartner:

Gammel 28-05-10, 15:13   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TRampoline er fantastisk!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:16   #8
Noba
🎈

Noba sin avatar

Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Vi har trampoline sammen med naboen og siden vi har tilsammen fire barn så er det ofte fire stk inne på trampolinen. Det går helt fint og de storkoser seg sammen, men når de andre ungene i nabolaget også kommer, da er jeg litt mer skeptisk.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:16   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er for. Vi har trampoline med nett (det er et krav for at sjuåringen min skal få hoppe). For oss er trampoline alfa og omega når det gjelder muligheten til å få guttungen ut av huset og sosialisere med andre barn.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:20   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har på hytta. Hjemme er det litt for mange unger omkring til at jeg føler vi har kontroll.

Gammel 28-05-10, 15:25   #11
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker å låse glidelåsen med en hengelås når vi ikke er tilstede slik at vi har kontrollert bruk, og ikke naboungene kan hoppe uten tilsyn.

Gammel 28-05-10, 15:26   #12
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

For. Og det skal bli trampoline i år hvis økonomien tillater det.

Gammel 28-05-10, 15:27   #13
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg er for så sant det er mulig å ha kontroll og trampolinen er godt sikret. Vi har selv en fhv. liten, men mer enn passe nok, trampoline med sikkerhetsnett innenfor polstring/fjærer og vi er strenge på hvor mange som får hoppe samtidig. Ser trampolinen fra terrasse og stue, og har dermed god kontroll.

Gammel 28-05-10, 15:55   #14
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er lunken, men vi har en nabo som har da så de får hoppet.

Jeg orker ikke tanken på en ting til å være redd for at skal blåse av o.l.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:55   #15
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg er definitivt for! Ungene elsker den, og alt som får nesten 16-åringene til å være aktive er et pluss i min bok!
Vi har regler og sikkerhetsnett, og har ikke opplevd noe skader.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:55   #16
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Definitivt for. Det er jo kjempegøy og det finnes jo helt klart en gevinst i det med tanke på balanse og "trening" .

Gammel 28-05-10, 16:03   #17
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke noe mot trampoline, nei. Vi har en i hagen, og den brukes flittig. I utgangspunktet hadde vi tenkt 1 om gangen-regime, men det har vært vanskelig å gjennomføre. Ennå hopper de såpass forsiktig at det ikke har vært problematisk. Faktisk har vi ikke vært nødt til å be dem være forsiktig en eneste gang. De har vært inntil fire stykker samtidig. Men akkurat der må vi sikkert innføre retningslinjer når de blir eldre og tøffere.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 16:04   #18
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Veldig for. Ser det på min datters motoriske utvikling - hun har veldig god balanse blant annet.

Gammel 28-05-10, 16:13   #19
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er veldig for. Nett og litt kontroll på hva som foregår på trampolina ser jeg på som en selvfølge. Artig for barna og kjempefin motorisk trening. Jeg opplever trampoline som veldig inkluderende lek og noe som fenger barn i alle aldre, iallefall er det sånn i nabolaget her (hvor trampolinene står tett i tett...).

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 16:16   #20
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jada, trampoline er jo gøy. JADA DA HADDE JO ALLE RETT DA!
Litt kjipt å innrømme det etter å ha vært sånn krampemotstander av trampoline i flere år, men nå har vi altså en slik schwær rund blå ting i hagen vi også. Jeg er faktisk overrasket over hvor mye den er i bruk, vi har fire barn i alderen 1 1/2 til 15 år og alle bruker den daglig (når det ikke pøsregner). Og ikke bare til hopping; ballettjenta vår trener på den, lillesøster leker med dukker på den, yngsteknerten har med ballen sin dit og eldstegutten bare chiller'n i skyggen.
Og jeg har sovnet der. To ganger, med de minste halvveis oppå meg og med intensjoner om å lese bok i finværet.
Jeg begynner rett å slett å bli glad i monsteret vårt, jeg.
For stygg er den, det er uansett sikkert. Kjempestygg! :estetiker:

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.