Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

CD-brenneren borte vekk?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-10, 13:53   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

CD-brenneren borte vekk?

Når jeg skal brenne cd så finner ikke brenneprogrammet brenner enheten. Har lett og styrt og jeg kan heller ikke finne den manuelt...(har søkt på CD-RW)
Kan den ha blitt slettet når jeg har ryddet på maskinen ved et uhell, eller betyr det at den er ødelagt? Er det noen måte jeg kan sjekke dette på? Eller installere ny enhet?
Maskinen er fra i høst, så er den eventuelt ødelagt så vil jeg reklamere..

Noen som vet?

Gammel 29-05-10, 22:26   #2
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: CD-brenneren borte vekk?

Altså, den er borte fra "min datamaskin", eller er det brenneprogrammet som ikke vil brenne? Får du lest lest cd-er ellers på pc-en?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 23:12   #3
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Altså, den er borte fra "min datamaskin", eller er det brenneprogrammet som ikke vil brenne? Får du lest lest cd-er ellers på pc-en?

Den er borte fra min datamaskin....og da vil den heller ikke brenne

Gammel 30-06-10, 23:18   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begynn med å starte maskinen på nytt, kan hende den dukker opp igjen. :btdt:

Er det noen ukjente enheter under Enhetsbehandling (Høyreklikk Min datamaskin, velg egenskaper og maskinvare)? I så fall kan det tyde på at det er noe med driveren, altså at den må innstalleres på nytt.

Gammel 30-06-10, 23:42   #5
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Starter filmen dersom du setter i en DVD? I så fall er den i hvert fall ikke ødelagt. Jeg setter en knapp på at driveren har blitt ødelagt/slettet. Det er i så fall en smal sak og fikse. Hva slags maskin er det? (gjerne med nøyaktig typebetegnelse så skal jeg se om jeg finner driveren for deg på nettet).

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 00:56   #6
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Smil

Takker for svar!
Jeg prøvde å gjenopprette og diverse annet, men det gikk ikke. Gikk heller ikke ann å laste ned/fikse driver på nytt...
Men Googlet litt, og fikk fikset det på denne måten:
"Windows-Knappen + R

skriv "regedit"
trykk enter

Finn
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Hver gang det står \ , er det en ny mappe du må klikke på.
Når du er kommet dit, står det noen filer på høyre side.
To av filene heter UpperFilters og LowerFilters, de skal du slette. Men først, hvis det kommer til å skje noe galt: høyreklikk de og trykk Endre... kopier det som står i Verdidata til et backup tekstdokument, bare så du har det...
Du trenger kun Verdidata.
Slett filene"

Og dette virket, så nå er alt bra igjen!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.