|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2010
![]() |
![]() Finner ikke IP-adresse?Etter noe bredbåndtkluss fra telenors sin sinde for noen uker siden, mistet ene dataen vår nett.... Den andre stasjonære pc kommer vi på nett med, men ikke den bærbare. Kommer opp at den ikke har ip.adresse eller at den ikke finner ip.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Finner ikke ip.adresse..?Kanskje dere bare får en IP-adresse tildelt? Altså at dere har brukt opp "kvota"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finner ikke IP-adresse?Den stasjonære er koblet til via kabel, mens dere prøver via trådløst på den bærbare? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nybegynner
Medlem siden: May 2010
![]() |
![]() Det virker som routeren din ikke har DHCP-innstillingene i orden, den gir ip-adresse til ethernet-tilkoblinga, men ikke Wlan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Finner ikke IP-adresse?Hei. Beklager..jeg skrev litt feil i farta. Vi har to bærbare... ( det er bare det at den ene står fast på et sted... Gikk litt fort i svingene). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Finner ikke IP-adresse?Hvis du har en pc (laptop eller hva som helst) på kabel, og en på trådløst prøv å bytte om disse en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Finner ikke IP-adresse?Takk Garrot. Jeg skal få tid til det i løpet av helgen. Nå må den andre på nett snart! Begge maskinene er på trådløst, ingen kabeltilkobling altså til nett. Det er det som er så rart, at den ene funker, men ikke den andre... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Finner ikke IP-adresse?Sånn skal det se ut: |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Pauset
|
![]() Sv: Finner ikke IP-adresse?Kanskje du bare har slått av nettverkskortet? Det er en bryter et eller annet sted på maskinen som slår dette av og på. Jeg har bannet og svertet ved et par anledninger hvor jeg har klart å slå dette av uten å vite om det.... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|