Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Pent biffbestikk - finnes det?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-10, 19:30   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pent biffbestikk - finnes det?

Ja, det lurer jeg på.

Gammel 29-05-10, 19:33   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pent biffbestikk - finnes det?

Det finnes biffbestikk i ramona fra Hardanger bestikk, dersom du regner den stilen for pent?

Gammel 29-05-10, 19:41   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja...kanskje jeg heller skal si at jeg ønsker meg stilige?

Vi har nå noen helt vanlige med sort skaft. Sikkert kjøpt for 198 for 8 av kniv og gaffel eller stilen der. (mannen hadde de før vi møttes)

Gammel 29-05-10, 19:44   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ihvertfall finere med Ramona sitt enn sånn med treskaft eller sånne svarte som selges på typ Rema og slikt. Synes jeg. Vi har ikke biffbestikk lenger. Det føles litt 90-talls eller noe ... ?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 19:45   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har biffbestikk fra Menu som ihvertfall jeg synes er stilig. Tror det enda er i salg.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 19:50   #6
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har det fra Ramona. Det er er nøytralt og "kjedelig", men absolutt pent nok, og eg er veldig fornøgd med det. God kvalitet, og gode knivar.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 19:54   #7
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det er ihvertfall finere med Ramona sitt enn sånn med treskaft eller sånne svarte som selges på typ Rema og slikt. Synes jeg. Vi har ikke biffbestikk lenger. Det føles litt 90-talls eller noe ... ?

Tja, jeg synes ikke en god kniv til biff (og en del grillmat) er avleggs, det er jo rett og slett bare praktisk?

Men vi har bare den sorten med treskaft, ønsker oss noe penere. Vi har carina fra hb, og synes det er dumt det ikke finnes biffkniver til det...

Gammel 29-05-10, 20:32   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Vi spiser så godt om aldri biff - men er glad i å bruke dem uansett.

Gammel 29-05-10, 20:44   #9
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

http://www.hegdehaugen.no/webshop/product/62447

Jeg synes dette var litt stilig...

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 20:53   #10
Albertine
Passiv

Standard

Biffbestikk er en contradiction in terms. Biff skal være så mør at du kan skjære den med gaffel, ergo er det fullstendig unødvendig å ha et spesielt skarpt bestikk til det formål. Andre seige kjøttstykker derimot, trenger skikkelig verktøy, men hvorfor spise sånne seige skosåler?

Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 20:57   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

jeg bruker det til det meste jeg skal skjære opp jeg. Spaghetti (om jeg ikke bruker saks), pannekaker - hva som helst. Det er ikke snakk om at jeg ikke KAN bruke vanlig kniv, men jeg foretrekker biffkniver. *stuck in the Eighties*

Gammel 29-05-10, 21:09   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

http://www.hegdehaugen.no/webshop/product/62447

Jeg synes dette var litt stilig...

Dette var jo ok?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 21:12   #13
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Tja, jeg synes ikke en god kniv til biff (og en del grillmat) er avleggs, det er jo rett og slett bare praktisk?

Men vi har bare den sorten med treskaft, ønsker oss noe penere. Vi har carina fra hb, og synes det er dumt det ikke finnes biffkniver til det...

Ramona fra Hardangerbestikk er veldig likt Carina, da.

Gammel 29-05-10, 21:14   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Dette var jo ok?

Ja, det var fint.

Gammel 29-05-10, 21:25   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ett som ligner dette, men bruker det sjelden.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 22:20   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg foretrekker stålbestikk av den enkle grunn at jeg putter alt i oppvaskmaskinen.

Vi har dette fra Jernia på campingen og syns det er et ok bestikk, ikke så alt for dyrt heller. 399,- for kniv og gaffel til 6.

Ellers har Hardanger biffbestikk i flere design og Rosendahl har også biffbestikk. Men det blir nok en anelse dyrere evt. (Og så finnes sikkert en bråte jeg ikke vet om.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 22:49   #17
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg har biffbestikk fra Menu som ihvertfall jeg synes er stilig. Tror det enda er i salg.

Det har jeg også, det er kjempestilig. Fikk det i julegave fra jobben ett år. Men det er veldig skarp kniv så man bør være forsiktig når man skal skjære av ringen rundt toppen av vinflasken har jeg hørt

Gammel 30-05-10, 00:21   #18
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Ramona fra Hardangerbestikk er veldig likt Carina, da.

I know, men det er kantete.
Måtte hatt egne gafler også da, ikke ramona kniv til carina gaffel. Ikke likt nok.
Men de vanlige knivene er jo også gode da altså.

Gammel 31-05-10, 22:49   #19
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har hardangerbestikk - Nora - og fikk biffniver til bryllupet. Bruker de vanlige gaflene. Den gang da - i 2003 - så likte jeg Nora godt. I dag er det greit nok, og enkelt å ha i oppvaskmaskinen. Hadde jeg valgt i dag hadde det nok blitt en mer gammeldags en i formen.

Sånn ser andre ting ut:

Sist redigert av Dronningen : 31-05-10 kl 22:55.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 23:08   #20
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte biffsett fra Hardanger-bestikk til foreldrene mine til jul. Tror det heter "Hedda" og det var ganske stilig...

http://www.hardangerbestikk.no/hedda.html

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:27.