Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Selger som ikke vil bruke paypal

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-10, 21:57   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Selger som ikke vil bruke paypal

Hvorfor vil man ev ikke det? Dette er på finn.no, og det er vel det som menes med det når de har den rubrikken med å kjøpe trygt?

Skal ev kjøpe noe klær til 155 kr, ei bukse, to skjørt og en singlet. Er det Norges-pakke som koster 150 tro? Hun sa at da har jeg sporing på pakken, og det er vel Norgespakke..

Har nr og navn på selger, men hun skriver at hun ikke vil bruke paypal, hun sender når pengene er på konto.

Ville dere gjort dette? Jeg mener at om hun ikke skal bruke paypal vil det jo være logisk om jeg betaler det halve før hun sender, og betale resten når jeg har fått pakken?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 23:02   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Selger som ikke vil bruke paypal

Paypal koster litt for selger å bruke, derfor er det ikke alle som vil bruke det. Du må avgjøre om du stoler på vedkommende. Forhåndsbetaling er vanlig, og jeg hadde i hvertfall aldri solgt noe på finn uten å få hele summen før jeg sendte.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 23:07   #3
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Selger som ikke vil bruke paypal

Jeg hadde greit tatt sjansen. Jeg tror ikke de som vil svindle gidder å gjøre det på såpass tungsolgte produkter som billig brukttøy.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 23:49   #4
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Selger som ikke vil bruke paypal

Det er vel Payex man bruker på finn.no ?? Og det er den som kjøper/betaler via payex, som betaler et bittelite gebyr for dette.

Jeg har blitt svindlet en gang på finn.no og etter det er det sjelden jeg overfører direkte til konto. Noen vil ikke bruke payex pga at det tar litt lenger tid å få pengene og noen "få" vil ikke bruke payex fordi de rett og slett er svindlere. Utover dette, skjønner ikke jeg hvorfor man ikke, som ærlig selger, skal kunne akseptere at kjøper vil betale via payex

Sånn jeg har gjort det når jeg selger, er at jeg alltid tilbyr kjøper å betale via payex eller direkte til konto. Kjøper sitt valg. Men det smart å bruke smartpakke når man bruker payex, hvis ikke kan selger fremdeles si at han/hun har sendt pakken (men ikke gjort det). Bruker man smartpakke, har man sendingsnummer å vise til.

De gangene jeg har vært interessert i å kjøpe noe på finn.no, har jeg styrt unna, dersom selger ikke aksepterer betaling via payex. Jeg har blitt såpass skeptisk, at jeg tror selger ikke har ærlige hensikter, dersom de ikke godtar payex betaling...

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 23:59   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Selger som ikke vil bruke paypal

Jeg skjønner meg absolutt ikke på sånn payex/paypal-greier, og har bare brukt kontooverføring som betaling både ved kjøp og salg.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 09:28   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Selger som ikke vil bruke paypal

Payex og paypal forhindrer ikke at du blir svindlet altså. Det forhindrer bare at selger/kjøper har kontoinformasjonen til hverandre. Som selger koster det litt å opprette paypal og payex-kontoer, og jeg hadde nok ikke giddet det for de gangene jeg hadde litt brukt barnetøy å selge.

Jeg har satt inn penger de gangene jeg har kjøpt og krysset fingrene for at det går greit. Og det har det gjort hver gang også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 09:38   #7
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Selger som ikke vil bruke paypal

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Ville dere gjort dette?

Ja.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 10:55   #8
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Selger som ikke vil bruke paypal

Jeg gidder ikke bruke paypal når jeg selger på Finn. Jeg selger av og til unna pent brukt barnetøy etter mine søte små, og setter da prisene så lave at jeg får knallrespons på annonsene mine uansett, og får solgt unna relativt raskt. Så får kjøperne heller stå over hvis de ikke tør. Uansett er beløpene så små at jeg tenker at de færreste ville vel giddet å gjort seg til svindlere for så lite?
Har nettopp opplevd en kjøper som trakk seg nettopp fordi jeg ikke ville bruke paypal, men det er helt ok for meg. Så lenge mange andre står i kø, er det jo ikke noe tap for meg uansett.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 11:24   #9
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Selger som ikke vil bruke paypal

Finn.no betalingsgaranti er gratis å bruke for overføringer under 200 kr. Det er kjøper som setter opp en avtale, selger bekrefter og legger til opplysninger. Kjøper betaler inn penger, selger sender innen 10 dager, kjøper må bekrefte ved mottatt sending. Det er automatikk i tilbakeføring/overføring av pengene dersom brudd i sekvensen.
Det er kjøper som evnt. må betale et lite gebyr for tjenesten. Ikke så mye ekstra "jobb" for selger, men litt lengere tid før pengene kommer på konto.

Det kan jo hende selger synes det er litt styr å sette seg inn i løsningen og heller vil ha penger på konto eller heller selge til noen andre, men løsningen fungerer helt fint og det er veldig enkelt.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 11:32   #10
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Selger som ikke vil bruke paypal

De bruker vel payex på finn. Jeg hadde nok kjøpt noe uten å bruke betalingsgarantien. Som selger hadde jeg nok ikke sendt varen uten forhåndsbetaling.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 11:37   #11
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Selger som ikke vil bruke paypal

Nei. Jeg hadde ikke kjøpt fra en som ikke vil bruke PayPal eller Payex. Blir det trøbbel står man med fletninger i postkassen.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 11:40   #12
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Selger som ikke vil bruke paypal

Jeg hadde glatt satt penger rett inn paa konto.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 21:02   #13
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Selger som ikke vil bruke paypal

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

PayEx, som Finn.no bruker, er noe dritt. Skjønner godt at selger ikke er videre giret på det for småbeløp. Har godtatt PayEx selv ved salg av vogner og andre dyre ting, men må si jeg foretrekker å slippe. Det tar dagesvis å få registrert innbetalingen (med mindre de betaler med kort, og det gjør jo ingen siden det koster mye mer enn kontooverførsel), og hvis kjøper er en luring og klager på varen du har sendt risikerer du å ikke få penger for varen på gud vet hvor lenge. Jeg sender ALLTID med sporing når kjøper vil bruke PayEx, og jeg tar bilder av varen og ferdigemballert pakke før det sendes, slik at jeg kan dokumentere tilstand ved sending.

PayPal er mye greiere, men det er ikke i bruk av Finn.no.

Jeg handler ikke så veldig ofte hos finn.no og har derfor selv prøvd payex bare noen få ganger. Men de gangene har det gått kjempefint. Det hjalp meg forresten veldig engang jeg kjøpte en sportstrille (ekstravogn til hytta). Da jeg mottok den, var det rust på den flere steder, bare litt, men dog, det var ikke opplyst i annonsen. Jeg tok bilder og mailet selger at jeg ikke godtok å betale den summen jeg hadde gjort, siden det var rust på vogna. Enten redusert pris eller så kunne jeg evt sende vogna tilbake. Payex holdt pengene tilbake til vi ble enige. Hadde jeg da forhåndsbetalt, er det ikke like sikkert selger hadde vært interessert i å ordne opp i dette.

Jeg selger endel barneklær og godtar payex. Fungerer bra det også. Får pengene noen dager senere, men det er helt greit .

For noen få hundrelapper er det ikke sikkert jeg hadde giddet å bruke payex (dersom jeg var kjøper).

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no