Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjelp: Dere som har erfaring med Nigellas brownies (snowflakes)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-10, 20:49   #1
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Hjelp: Dere som har erfaring med Nigellas brownies (snowflakes)

Jeg skal bake brownies til jobbfest fredag og har etter søk her inne bestemt meg for å prøve Nigellas brownies (snowflakes):

http://www.foreldreportalen.no/forum...ight=snowflake

Spørsmål:
1) Vi blir ca. 50 mennesker og brownies skal serveres som dessert sammen med vaniljeis. Trenger altså 50 ganske rause "biter". Hvor mange slike får jeg fra en form?
2) Jeg skal bake dette på skolekjøkkenet på formiddagen fredag, og kakene blir da stående frem til de skal spises rundt 21 på kvelden. Hvordan oppbevarer jeg dem best? Tar jeg dem ut av formen? Venter med å skjære opp?

Håper på gjennomføringstips, orker ikke å være ansvarlig for middelmådige sjokoladeskalker.

Gammel 31-05-10, 20:57   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp: Dere som har erfaring med Nigellas brownies (snowflakes)

Det står i oppskriften at den er til 20 personer. Men jeg tror egentlig det holder å doble hvis det skal være is til også.

Jeg har bakt denne mange ganger og jeg tror jeg ville satset på å doble oppskriften og steke den i stor langpanne (altså den typen som fyller hele stekeovnen). Jeg kan ikke garantere at det vil stemme med steketiden og den nøyaktige størrelsen på formen, men det burde gå helt fint hvis du følger litt med på slutten. Evt. ville jeg bakt 3 stk enkeltvis i liten langpanne.
Det er en kjempegod kake.

Jeg ville oppbevart den i formen og delt den opp rett før servering, men det er ingen krise å dele den opp på forhånd heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 21:35   #3
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Standard

Takk!

Virker skummelt å eksperimentere, jeg har ikke tid til å prøvebake før fredag. Tror jeg satser på å bruke liten langpanne og følger oppskriften til punkt og prikke!

Vil ha rause stykker, så jeg satser på å bake tre stk (kanskje fire?).

Gammel 31-05-10, 21:42   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror tre holder godt altså. Hvis lanpanna er 20x30 så får du 24 stykker på 5x5 cm, altså 72 stykker. Det er en mektig kake.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 21:56   #5
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Standard

Joda, det virker rimelig. Takk igjen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.