Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Kan en e-post "trekkes tilbake" etter at den er sendt?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-10, 14:02   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Kan en e-post "trekkes tilbake" etter at den er sendt?

Jeg fikk en lang mail med mye informasjon i for et par timer siden. Jeg leste kjapt gjennom den og tenkte jeg skulle se litt grundigere på den senere. Når jeg nå kom tilbake til mailen, er den borte. Den er ikke i innboksen, ikke i nettsøppelet, ikke i papirkurven... kort sagt; den er ikke der!

Jeg bruker gmail. Kan avsender trekke tilbake en mail?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 14:08   #2
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan en mail "trekkes tilbake" etter at den er sendt?

Det synes jeg hørtes merkelig ut om det er mulig. Har desverre ingen forslag om hva som har skjedd med den heller.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 14:11   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan en e-post "trekkes tilbake" etter at den er sendt?

Det går nok ikke.

Gammel 01-06-10, 14:14   #4
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke når det er sendt til gmail nei.
(Vi kan trekke tilbake epost internt på jobb, men ikke epost som har gått "ut av huset")

Gammel 01-06-10, 14:14   #5
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Nei, det var det jeg trodde også. Dette er nesten litt skummelt. Jeg sitter her mutters alene og e-posten er søkk vekk. Jeg har søkt, leita i alle mapper og sjekket over alt, men den ER borte.

Jeg får be de sende den en gang til.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 14:51   #6
Lizzie

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror faktisk jeg har vært borti det der. Først stor den med overstrykning en stund, men den forsvant av seg selv, uten at jeg foretok meg noe. Har vel skjedd et par ganger her på jobb, men alltid fra noen i konsernet - i Norge eller utlandet.

Gammel 01-06-10, 14:52   #7
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Jeg fikk en gang en email som "bare ble borte" til hotmailen min.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 14:53   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Outlook kan man trekke tilbake sendte mailer. Så vidt jeg vet havner de da i søpla til mottaker. :lenge siden infokurs:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 16:01   #9
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

I Outlook kan man trekke tilbake sendte mailer. Så vidt jeg vet havner de da i søpla til mottaker. :lenge siden infokurs:

Det er vel i så fall "internt" på en Exchange-løsning og ikke mailer som har gått ut eksternt.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 08:50   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Det er vel i så fall "internt" på en Exchange-løsning og ikke mailer som har gått ut eksternt.

Det er mange år siden jeg lærte om dette, men nei, det skulle gjelde alle mailer som ikke var åpnet av motakeren.

Jeg fant dette på nett:

Sitat:

1. Step 1
    Go to the Sent Items folder in Outlook and open the message you want to recall.
  2. Step 2
    Click on Recall This Message in the Tools menu.
  3. Step 3
    If your message hasn't already been opened by the recipient, either delete the message or replace it with a new message.
  4. Step 4
    If there are multiple recipients, you can request notification of whether the recall succeeded or failed for each one (at least you'll know whom to apologize to). Even if you successfully recall a message, the recipient may still know that you sent a message and then recalled it. So if you didn't replace it with a corrected message, you'll need to get your story straight as to why you recalled it.

Jeg har ikke outlook på denne maskinen, så jeg får ikke sjekket om det faktisk stemmer.

Her står det litt mer, men de snakker hele tiden om co-workers, så om det kun gjelder internt vet jeg ikke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.