|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Er landsbygda for de som ikke får det til i byen? (Ja, det er en tulletråd.)Når vi vet at bygda gjør en mer sårbar for arbeidsledighet og at kvinner er mindre likestilte her enn i større byer - er bosettingsmønsteret vårt et bilde av vår vellykkethet? Er det slik at de mest ressurssterke har lettere for å overleve i større byer, og dermed kan ta seg til rette og nyte de goder storbylivet kan by på i større grad enn de med mindre ressurser? Mens de med lavere evne til å lykkes blir nødt til å trekke mot rurale områder? Er subsidiering av bønder og generell supportering av grisgrendte strøk dermed en omfordeling av ressurser fra rike til fattige, under dekke av at vi i Norge ønsker å støtte opp om at noen ønsker å bo på landet? Sist redigert av Pepper Lemon : 04-06-10 kl 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Er landsbygda for de som ikke får det til i byen?Nei, det tror jeg ikke. Jeg oppfatter det mer som at det er forskjellige folk som tiltrekkes av forskjellige ting.
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er landsbygda for de som ikke får det til i byen?Men avhenger ikke dette litt på definisjonen bygd også?
![]() |
#5 |
Peppy!
|
![]() Sv: Er landsbygda for de som ikke får det til i byen?Ja, det er klart, en bygd rett i nærheten av en storby gir andre muligheter, og handler kanskje mer om nærhet til natur og rolige boforhold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
guru advisor
|
![]() Sv: Er landsbygda for de som ikke får det til i byen?
Hjemmeværende!!!!! Hvor pokker har du det fra? Jeg tror du burde gå i deg selv og fordommene dine!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
Ikke sant? Det er jo ingen på bygda som reagerer når voksne mennesker driver rundt på dagtid, det er helt vanlig der.
![]() |
#9 |
Erfaren nok
|
![]() |
#10 |
Mother of Dragons
|
Men nå må vi huske på at en mennesketime er ca 7 skoletimer da.
![]() |
#11 |
guru advisor
|
Nå er ikke matte mitt stekeste fag, så denne velger jeg å ikke regne ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Peppy!
|
Det er et viktig poeng. En skoletime er tross alt kun 45 minutter. Og med alle friminutter de har så blir det jo knapt mer enn to-tre arbeidstimer i løpet av en dag. Jeg kjøper ikke helt den avspaseringsgreia altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren nok
|
![]() |
#14 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er landsbygda for de som ikke får det til i byen?:venter på Floksa: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() |
![]() |
#16 |
Leser
|
![]() Sv: Er landsbygda for de som ikke får det til i byen?Hva har jeg misset forut denne tråden?
![]() |
#18 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Er landsbygda for de som ikke får det til i byen?Noen er helt på jordet.
![]() |
#20 |
Peppy!
|
Det er jo blitt helt umulig å provosere folk jo! Her kommer man med den ene fornærmelsen etter den andre, og INGEN rødprikker! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|