|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Bryllup og gaveønskerVi gifter oss snart og får mange foresprøsler om hva vi ønsker oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerHvis brudeparet ønsker seg penger og gavekort til større ting, syns jeg det er helt i orden og gir det. Man gir jo noe uansett - og da legger jeg mer flid i feks kortet. Har brudeparet en ønskeliste i butikk, prøver jeg å finne noe der - jeg liker ikke å bare finne på en gave som kanskje ikke faller i smak på en slik dag. Min svigermor suntes det var frekt med ønskeliste da vi giftet oss (vi hadde lister på Tilbords, Glassmagasinet, Ting og G-sport, dermed videreformidlet hun ikke til min manns familie slik hun hadde sagt og vi endte opp med mye fæle krystallysestaker, vaser, sølvtøy og duker som vi ikke fikk byttet fordi de var kjøpt på små spesialbutikker på Vestlandet.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerDet er så mange konvensjoner knyttet til bryllup at det er til å bli gal av! Hvis dere ønsker dere penger til større ting som du sier, må jo det være helt greit. Jeg tror folk synes det er kjedelig å gi penger til noe "udefinert", men lettere hvis de vet hva dere har lyst til å bruke dem på. Et vennepar vi var i bryllup til nå ønsket seg først og fremst penger til en større reise de skal ut på, og de fikk stort sett det fordi folk hadde lyst til å bidra. Så, svar på spørsmålet ditt: Nei, jeg synes ikke det er upersonlig, og nei, jeg trosser ikke ønskelister dersom folk ønsker seg penger eller gavekort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerJeg har nettopp vært i bryllup der de ønsket seg penger og gavekort. Må si at personlig synes jeg det er kjipt å gi penger. Men vi gjorde det jo da, for skapfyll er jeg ikke tilhenger av. Og så forstår jeg at etter mange års samboerskap så har man det meste. (Vi løste hele gaveproblematikken med å gifte oss i all hemmelighet. Løsningsorientert |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerVi ønsket oss reisegavekort, og hadde et fantastisk reiseår året etter at vi giftet oss. Vi hadde også vært sammen lenge, og hadde "alt".
![]() |
#8 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerJeg synes det er supert med gavekort.
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerJeg gir ikke penger i bryllupspresang hvis jeg kan unngå det, selv om jeg sikkert kunne vært med på å spleise på en bryllupsreise eller en større, spesifisert ting, hvis det var sterkt ønske om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
can-jur
|
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerJeg liker ikke gavekort eller å gi bort penger...
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerSå du mener at det er bedre at folk får en haug ulike ting de ikke ønsker seg og ikke har bruk for enn at de får noe de har bruk for og vil ha, bare fordi du har lyst til å gi dem det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Bryllup og gaveønsker
Wow
![]() |
#13 |
can-jur
|
Strengt tatt så synes jeg at mange har mye å lære om taknemlighet
![]() |
![]() |
#14 |
Erfaren
![]() ![]() |
Men spiller det egentlig noen rolle da? Det viktigste er jo å gi folk noe de vil ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren
![]() ![]() |
Takknemlighet er jo en ting, kjempeglad for alt jeg får jeg. Det er bare det at jeg ser ikke helt poenget med å ha skuffene fulle av ting jeg har x antall av fra før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerJeg liker heller ikke å gi penger i bryllupsgave, spesielt ikke dersom brudeparet poengterer veldig sterkt at de "ønsker seg bare penger". Det demper givergleden min ganske betraktelig om mottaker omtrent bare setter opp en bestilling ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerDa vi giftet oss for to år siden, ønsket vi oss penger til bryllupsreise
![]() |
![]() |
#18 |
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerJeg synes det er veldig greit naar folk oensker seg gavekort |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerKjenner at jeg angrer litt på at vi ikke har ønsket oss reisegavekort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Bryllup og gaveønskerJeg synes gavekort er bedre enn penger. Vil gjerne at det skal gå til et formål. F.eks. reise.
![]() |
|
|