|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?Jeg reagerer litt på det siden barnet ikke er mere enn 3 år. Er det bare jeg som er sær eller hadde du reagert om venner på facebook lagde egen profil til barnet med fullt navn og oppdateringer og innlegg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?Jeg ville ikke gjort det for å si det sånn. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Audacious
|
Sv: Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?Jepp, en veldig rar ting å gjøre. Men småbarn har jo hjemmesider hvor foreldrene ukritisk legger ut alt mulig rart om dem, så dette blir kanskje ikke så mye verre.
|
|
|
#5 |
|
Drømmer
|
Sv: Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?Hadde ikke reagert nei,mannen her laget til poden. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?Jeg ville ikke gjort det, men kjenner noen som har og dem om det!
|
|
|
#8 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?Jeg ville heller ikke gjort det, og synes det er en merkelig ting å gjøre. Om man så gjerne vil vise bilder av barna sine, kan man ikke gjøre det på sin egen profil isteden?
|
|
|
#9 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?Jeg har ikke gjort det - og ingen i min omgangskrets er truende til å gjøre det, men mannens ekskjæreste (som forøvrig nok er noe for seg selv - ut fra hva andre har sagt..mannen prater ikke stygt(eller pent - bare nøytralt) om henne) har profil til begge sine barn. De er 6 og 4.
|
|
|
#10 |
|
Etylbarbital
Sv: Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?Det er aldersgrense på FB, men det er vel en sånn greie for å tilfredstille noen lover i USA eller hva?
|
|
|
#11 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?Tja - om man ikke har annen blogg å vise bilder til langtvekkboende venner og kjente på, så er det jo en mulighet å bruke FB, med veldig strengt personvern - man kan jo gå inn og bestemme hvem som skal få tilgang, mener jeg.
|
|
|
#12 |
|
Pauset
|
Sv: Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?Jeg syntes ikke det er noe verre enn å brette ut hele livet sitt i en blogg. Dvs publisere bilder og navn på barna osv. Så nei, jeg reagerer i grunnen ikke. Folk får gjøre som de føler for. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Leser
|
Sv: Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?Hadde ikke tenkt noe spesielt. Vi har lurt på å opprette konto for barna våre på grunn av at vi har ganske mye slekt på FB, for vår del blir det ikke til vi gjør det (litt forskjellige grunner til det), men jeg synes ikke FB er verre eller bedre enn andre ting på nett. Blogger, hjemmesider, youtube, flickr er i mitt hode sidestilt.
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?Jeg hadde reagert på det og tenkt oj.... men når jeg tenker meg om, synes jeg ikke det er noe ille. Så lenge det er en begrenset profil og ikke åpen for all verden. Blogger er minst like ille, jeg lurer på om folk tenker gjennom hva de legger ut av informasjon om barna sine til tider.
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?Herremannen 7 år har profil på FB, men jeg skulle aldri ha gjort det for en 3-åring. Vi bor i utlandet og det er en veldig grei og enkel måte for ham å holde kontakt med slekten. Han syns det er veldig hyggelig når noen skriver noe på veggen, som å få post i postkassen. Hadde vi ikke bodd i utlandet så hadde jeg ikke gjort det. Han kan ikke passordet, det kan bare jeg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Leser
|
Sv: Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?Jeg ser at mange reagerer på grunn av at barnet er tre år. Jeg for min del tenker at jo yngre barnet er, jo mer sikker er jeg på at dette i realiteten er foreldrene sin profil heller enn barnet sin. Jeg hadde vært mer skeptisk til en 13 åring med profil på FB enn en 3 åring. (Jeg kjenner nesten ingen tenåringer, er det vanlig forresten?)
|
|
|
#17 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?Jeg hadde ikke gjort det, rett og slett fordi det er aldersgrense. Den har ingen reell betydning, det er kun for at Facebook skal sikre seg foran og bak. Men man setter seg i en vanskelig posisjon både i forhold til respekt for grenser (nei, vennen, denne aldersgrensen er ikke viktig, men denne! den er!) og fordi det er vanskelige å gå opp noen grenseganger i forhold til bildebruk når barna blir store nok til å håndtere det selv. Jeg synes forskjellen på FB og en blogg er at FB er et sosialt nettverk, uansett om tilgangen settes slik eller slik. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?Om det er vanlig, him? Jeg jobber med dette. Mine uformelle målinger i form av håndsopprekninger tilsier at nesten halvparten av femteklassinger har profil, økende opp til sjuende, der 90 prosent har. De resterende har ingen interesse av det. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
can-jur
|
Sv: Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?Noen barn har en fellesprofil, under falsk navn, med bare nærmeste familie som venner.
|
|
|
|
#20 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?det var litt merkelig, når barnet selv ikke har glede av det.
|
![]() |
|
|