Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-10, 23:32   #1
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?

Jeg reagerer litt på det siden barnet ikke er mere enn 3 år. Er det bare jeg som er sær eller hadde du reagert om venner på facebook lagde egen profil til barnet med fullt navn og oppdateringer og innlegg.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 23:33   #2
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?

Jeg ville ikke gjort det for å si det sånn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 23:34   #3
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hadde du tenkt om venner av deg på Fb laget egen profil til et lite barn?

Jeg ville syntes at det var en merksnodig ting å gjøre.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 23:35   #4
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, en veldig rar ting å gjøre. Men småbarn har jo hjemmesider hvor foreldrene ukritisk legger ut alt mulig rart om dem, så dette blir kanskje ikke så mye verre.

Gammel 03-06-10, 23:36   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Hadde ikke reagert nei,mannen her laget til poden.
Der har han noen få bilder og slekta legger inn litt bilder.Vi bor langt fra hverandre.
Poden synes det er veldig stas å se på bildene der.

Det er bare familie som har han som venn da.
Legger ikke ut innlegg eller oppdateringer.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 00:20   #6
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Er det ikke aldersgrense på Facebook?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 00:20   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke gjort det, men kjenner noen som har og dem om det!

Gammel 04-06-10, 00:21   #8
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville heller ikke gjort det, og synes det er en merkelig ting å gjøre. Om man så gjerne vil vise bilder av barna sine, kan man ikke gjøre det på sin egen profil isteden?

Gammel 04-06-10, 00:22   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke gjort det - og ingen i min omgangskrets er truende til å gjøre det, men mannens ekskjæreste (som forøvrig nok er noe for seg selv - ut fra hva andre har sagt..mannen prater ikke stygt(eller pent - bare nøytralt) om henne) har profil til begge sine barn. De er 6 og 4.

Gammel 04-06-10, 00:26   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er aldersgrense på FB, men det er vel en sånn greie for å tilfredstille noen lover i USA eller hva?

Uansett, jeg ville ikke gjort det, men jeg kan ikke se forskjellen på å ha en lukket profil på FB kontra det å ha en lukket blogg. Tilsvarende ser jeg ikke forskjellen på en åpen profil kontra en åpen blogg. Hvis man ser bort fra evt. bilderettigheter.

Jeg ser at en FB-venn (aka bekjent) har sønnen sin på FB, men jeg har ikke tilgang til profilen.

Gammel 04-06-10, 00:43   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja - om man ikke har annen blogg å vise bilder til langtvekkboende venner og kjente på, så er det jo en mulighet å bruke FB, med veldig strengt personvern - man kan jo gå inn og bestemme hvem som skal få tilgang, mener jeg.

Å legge bilder i egen profil blir jo ikke det samme, fordi en voksen gjerne har fler periferte venner som kan kanskje ikke vil dele familiebilder med?

Gammel 04-06-10, 00:43   #12
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes ikke det er noe verre enn å brette ut hele livet sitt i en blogg. Dvs publisere bilder og navn på barna osv. Så nei, jeg reagerer i grunnen ikke. Folk får gjøre som de føler for.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 00:56   #13
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde ikke tenkt noe spesielt. Vi har lurt på å opprette konto for barna våre på grunn av at vi har ganske mye slekt på FB, for vår del blir det ikke til vi gjør det (litt forskjellige grunner til det), men jeg synes ikke FB er verre eller bedre enn andre ting på nett. Blogger, hjemmesider, youtube, flickr er i mitt hode sidestilt.

Gammel 04-06-10, 01:02   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde reagert på det og tenkt oj.... men når jeg tenker meg om, synes jeg ikke det er noe ille. Så lenge det er en begrenset profil og ikke åpen for all verden. Blogger er minst like ille, jeg lurer på om folk tenker gjennom hva de legger ut av informasjon om barna sine til tider.

Gammel 04-06-10, 01:07   #15
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herremannen 7 år har profil på FB, men jeg skulle aldri ha gjort det for en 3-åring. Vi bor i utlandet og det er en veldig grei og enkel måte for ham å holde kontakt med slekten. Han syns det er veldig hyggelig når noen skriver noe på veggen, som å få post i postkassen. Hadde vi ikke bodd i utlandet så hadde jeg ikke gjort det. Han kan ikke passordet, det kan bare jeg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 01:18   #16
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at mange reagerer på grunn av at barnet er tre år. Jeg for min del tenker at jo yngre barnet er, jo mer sikker er jeg på at dette i realiteten er foreldrene sin profil heller enn barnet sin. Jeg hadde vært mer skeptisk til en 13 åring med profil på FB enn en 3 åring. (Jeg kjenner nesten ingen tenåringer, er det vanlig forresten?)

Gammel 04-06-10, 01:21   #17
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde ikke gjort det, rett og slett fordi det er aldersgrense. Den har ingen reell betydning, det er kun for at Facebook skal sikre seg foran og bak. Men man setter seg i en vanskelig posisjon både i forhold til respekt for grenser (nei, vennen, denne aldersgrensen er ikke viktig, men denne! den er!) og fordi det er vanskelige å gå opp noen grenseganger i forhold til bildebruk når barna blir store nok til å håndtere det selv. Jeg synes forskjellen på FB og en blogg er at FB er et sosialt nettverk, uansett om tilgangen settes slik eller slik.

Facebook vil ikke ha mindreårige brukere - det finnes et skjema der du kan rapportere inn brukere som er under 13, og profilen vil bli slettet.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 01:24   #18
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Om det er vanlig, him? Jeg jobber med dette. Mine uformelle målinger i form av håndsopprekninger tilsier at nesten halvparten av femteklassinger har profil, økende opp til sjuende, der 90 prosent har. De resterende har ingen interesse av det.

Legg til at det er den desidert mest benyttede arenaen for å slenge drit/misforstå hverandre osv, så ville jeg personlig ha benyttet muligheten aldersgrensen gir til å markere et standpunkt.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 10:11   #19
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen barn har en fellesprofil, under falsk navn, med bare nærmeste familie som venner.
Har VIRKELIG ingen problemer med det.
Eldstebror vil få sin egen profil om han vil, til høsten når han får egen pc.
Å lære dem å lyve om seg selv på nett, anser jeg nesten som basis kunnskap for en ung nettbruker... Eller nettvett som det ofte heter

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 10:22   #20
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

det var litt merkelig, når barnet selv ikke har glede av det.
Min datter har profil og etter at jeg gjorde den helt personlig, styrer hun den selv, skriver selv osv. men jeg bestemmer hvem hun får ha som venner, og hun får ikke sitte og styre på med det alene. Ikke er hennes fulle navn der heller. Vi gjorde det slik fordi hun har familie på andre siden av landet, så hun kan skrive til dem når hun vil.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.