Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ser ut til at forskoledagen glipper

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-10, 09:04   #1
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Ser ut til at forskoledagen glipper

Snuppa skal egentlig på forskoledag på torsdag. Hun har gledet seg voldsomt til denne dagen. Men nå ser det nok ut til at det ikke blir noe av pga av streiken. Jeg får vel bare begynne å snakke med henne om det i dag, selv om hun nok kommer til å bli veldig skuffet.

(Jeg har forståelse for streiken, men synes det er trist at det rammer uskyldige. Kommunene sparer sikkert såpass mye, at de er vel bare glad til..... )
NB! Dette er ikke en diskusjon om det er rett med streiken eller ikke, bare ett lite hjertesukk.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 09:12   #2
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ser ut til at forskoledagen glipper ...

Jeg forstår hjertesukket ditt godt. Det er ikke noe moro når ungene blir berørt på denne måten. Kan tenke meg hun har gledet seg lenge til denne dagen.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 09:14   #3
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ser ut til at det glipper her også! Eldstejenta mi skal på fredag.
Ho har gleda seg til dette så lenge! Og eg har gleda meg minst like mykje
Men eg har fremdeles eit ørlite håp om at det skal skje noko før fredag...

Gammel 07-06-10, 09:16   #4
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Ser ut til at det glipper her også! Eldstejenta mi skal på fredag.
Ho har gleda seg til dette så lenge! Og eg har gleda meg minst like mykje
Men eg har fremdeles eit ørlite håp om at det skal skje noko før fredag...

Ja, vi får krysse fingrene, selv om troen er liten......

Gammel 07-06-10, 09:20   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det i morgen, og den står i fare for å glippe om det viser seg at utvidelsen av streiken berører dette. Veldig leit at det skal bli sånn og gå utover de små som gleder seg til å begynne på skolen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 09:20   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trist ja. Her skulle de hatt forrige uke, men det ble selvfgelig ikke noe av. De får ta det igjen i august. Jeg har ikke skolestarter i år, men skjønner godt at det er leit.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 09:23   #7
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

Har akkurat det samme her, gutten min har gledet seg i nesten hele år også blir det streik akkurat nå! Kan de da ikke legge streiken til en annen tid av året?

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 09:41   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men: Førskoledagen kan man vel ta når streiken er avsluttet? Det er jeg sikker på at skolen her kommer til å gjøre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 09:43   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Streiken blir ikke avsluttet innen 1,5 uke, tipper jeg. :ser inn i spåkulen: det er jo snart ferie anyway.

Gammel 07-06-10, 09:46   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Streiken blir ikke avsluttet innen 1,5 uke, tipper jeg. :ser inn i spåkulen: det er jo snart ferie anyway.

Det må den!! :skingrestemme: Klokken er 09.46 og jeg har allerede tre sjuåringer inne i huset.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 09:49   #11
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det må den!! :skingrestemme: Klokken er 09.46 og jeg har allerede tre sjuåringer inne i huset.

Æææææ. Akkurat der skal ikke jeg klage. Tøtta vår går i privat barnehage som ikke streiker. Så for oss går heldigvis dagliglivet som normalt.

Gammel 07-06-10, 09:49   #12
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har førskoledag i morgen, og så vidt jeg vet skal den holdes. Skolen vår er foreløpig ikke i streik. Så jeg krysser fingrene for 6-åringen min.

Gammel 07-06-10, 09:51   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Hvordan kan dere tro at streiken snart er over? Partene snakker ikke sammen en gang og riksmeklingsmannen har reist hjem.

Gammel 07-06-10, 10:15   #14
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hvordan kan dere tro at streiken snart er over? Partene snakker ikke sammen en gang og riksmeklingsmannen har reist hjem.

Jeg tror egentlig ikke den er over snart, men samtidig så har det jo i andre streiker virket helt fastlåst og vips så var de enige, så man vet jo aldri.

Gammel 07-06-10, 10:21   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kjedelig!

Gammel 07-06-10, 10:25   #16
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Regner med at den ryker her også
- for det er vel ikke akkurat håp når skolen er stengt i dag og førskoledagen er i morgen?

Æsj.

Gammel 07-06-10, 10:27   #17
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Så kjedelig for de små skolestarterene

Gammel 07-06-10, 10:28   #18
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men: Førskoledagen kan man vel ta når streiken er avsluttet? Det er jeg sikker på at skolen her kommer til å gjøre.

Det har i alle fall ikke skjedd tidligere ved vår skole. For 2 år siden var det også streik og da mistet største tulla mi to førskoledager. Det blir ikke tatt igjen på noen måte, for skolen er jo snart ferdig for ferien også. Synes det er idiotisk at lønnsforhandlinger skal legges til akkurat denne perioden som er på slutten av skoleåret. Må jo være mange som går glipp av karakterer og alt mulig?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 10:33   #19
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Rektor på skolen til Lille er den eneste som ikke er i streik, så han hadde førskoledagen alene han, med oss foreldre som hjelp.

Gammel 07-06-10, 10:40   #20
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Rektor på skolen til Lille er den eneste som ikke er i streik, så han hadde førskoledagen alene han, med oss foreldre som hjelp.

Det kaller jeg engasjement Rektoren på skolen vår er også eneste som ikke er i streik,men ikke noe snakk om å samarbeide med foreldre om førskoledagen her nei. Jeg ringte og spurte da streiken var et faktum.

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.