Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Liker alle solbrun hud?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-10, 17:33   #1
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Liker alle solbrun hud?

Det kan nesten se sånn ut, når jeg leser i diverse tråder rundt her.

Jeg synes nemlig ikke solbrun hud er finere enn ikke-solbrun hud, og synes det er skikkelig rart at folk f.eks. ikke vil gå i skjørt før de har fått litt farge (evt. selbruningsfarge). Stygg hud er stygg hud - uansett farge, og det samme gjelder pen hud, synes nå jeg.

Er det virkelig alle som synes man er penere brun altså?

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 17:39   #2
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liker alle solbrun hud?

Jeg er ganske enig med deg ...
Men ofte er stygg hud(??) litt mindre stygg med litt farge på. Ikke nødvendigvis nøttebrun men jo hvitere man er jo mer 'syns' på og i huden.

Gammel 08-06-10, 17:41   #3
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Jeg er ganske enig med deg ...
Men ofte er stygg hud(??) litt mindre stygg med litt farge på. Ikke nødvendigvis nøttebrun men jo hvitere man er jo mer 'syns' på og i huden.

Det har du jo forsåvidt rett i.

Jeg skrev "stygg" fordi mange klager på ting som jeg synes man ser like godt når huden er brun. F.eks. strekkmerker. De blir ikke penere når de er beigegule i stedet for blålige, liksom.

Gammel 08-06-10, 17:42   #4
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Jeg synest det er pent med litt brunfarge, og da helst av den naturlige typen. Da ser man litt friskere ut på en måte.

Men jeg synest ikke det er stygt med hud som ikke er solbrun.

Gammel 08-06-10, 17:43   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brunt flesk er penere enn hvitt flesk. Den blir nok fin til deg når du får litt farge.

Jo, jeg har absolutt inntrykk av at det allmenne skjønnhetsidealet er gyllen/brun hud. :kronisk uskjønn:

Gammel 08-06-10, 17:44   #6
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skjønner ...
Men andre ting, som feks blodutredelser, syns mindre om huden har en annen farge en skummamelk.
Jeg dekkes oftest av fregner ...

Gammel 08-06-10, 17:45   #7
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Brunt flesk er penere enn hvitt flesk. Den blir nok fin til deg når du får litt farge.

Jo, jeg har absolutt inntrykk av at det allmenne skjønnhetsidealet er gyllen/brun hud. :kronisk uskjønn:

Nå skulle jeg inn her og si at det kommer an på huden, og bruke Elinblu som eksempel. For du har så utrolig fin hud, og jeg nekter å tro at den blir finere med farge, for da blir jeg sur. For min hud er ikke så pen når den er helt uten farge, den har det best med bittelitt sol. Det skal ikke mer enn et par timer ute i sola, vi snakker såvisst ikke nøttebrun.

Gammel 08-06-10, 17:46   #8
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt uenig.

Alle ujevnheter i huden blir mye mindre synlig med litt farge, og hårsekkene på bena blir usynlige. Cellulittene ser også mye fastere ut når jeg er brun.

Klart, har man perfekt hun på hele kroppen og er fast i fisken... da er det ikke så mye å hente med litt brunfarge.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 17:46   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så snill du er, Adrienne!

Gammel 08-06-10, 17:47   #10
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Da får du trøste deg med at jeg synes du er superfin, hvit som du er.

Det er forresten utrolig mange som ikke blir brune, bare mørkerosa, men likevel ikke tar hintet og synes attpåtil de er finere i griserosa enn i hvit. :angst:

Gammel 08-06-10, 17:49   #11
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det synes jeg er veldig individuelt. For min egen del, synes jeg at jeg tar meg best ut når jeg har litt farge, jeg blir ganske nøttebrun på sommeren. Men jeg synes også mange er helt nydelige med lys/blek hud. Så jeg synes overhodet ikke at det er allment skjønnhetsideal som tilsier at "brun er penest" - det er rom for alle variasjoner.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 17:55   #12
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns solbrunt er penest ja. Men noen av de de peneste damene jeg vet om er Marcia Cross og Nicole Kidman,og de er jo ikke akkurat nøttebrune...

Gammel 08-06-10, 17:57   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Nå er jeg ikke helt uhildet i denne sammenheng , men jeg vil frimodig skyte inn et "alt med måte". Noe jeg virkelig ikke synes er pent, er voldsom og overdreven brunfarge, gjerne med tilhørende solrynker, som omtrent utsletter alt av ansiktstrekk.

Gammel 08-06-10, 17:58   #14
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

jeg er hvit året rundt, får litt farge i ferien, selv om jeg er mye under en parasoll, særlig i Syden. Virker nesten som om noen blir fornærmet fordi man ikke ønsker å bli brun... Dessuten er alle veldig påpasselige med å understreke hvor lite de har solt seg, selv om de er helt mørke. Det er bra å være brun, men ikke bra å bruke tid på det.

Jeg er godt over 40 og må innrømme at jeg synes veldig brune damer på min alder, er gørrharry.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 17:58   #15
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blekt er fint om man er skikkelig hvit og fast i fisken.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 17:59   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Virker nesten som om noen blir fornærmet fordi man ikke ønsker å bli brun...

Ja, litt sånn "hvorfor ønsker du ikke å bli like frisk og fin som meg"?

Jeg kunne godt tenke meg å være litt gyllen, jeg altså, men det er bare ikke verdt det. For å oppnå den fargen som en solsterk person får på kanskje to timer, må jeg sole meg mange timer om dagen i minst et par uker. Nå når jeg er helt ute av trening, er det sikkert enda verre - tilnærmet umulig. Noe av det mest ubehagelige jeg kan tenke meg, er soling, så da får jeg heller være hvit. Det blir så mye hard og vond jobbing for et helt minimalt resultat.

Gammel 08-06-10, 18:03   #17
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Nå er jeg ikke helt uhildet i denne sammenheng , men jeg vil frimodig skyte inn et "alt med måte". Noe jeg virkelig ikke synes er pent, er voldsom og overdreven brunfarge, gjerne med tilhørende solrynker, som omtrent utsletter alt av ansiktstrekk.

Solrynker, spesielt i dekolleteen (hvordan i all verden skrives det fornorsket?!) er utrolig, utrolig stygg. Tett etterfulgt av solrynker i ansiktet.

Jeg synes vel generelt at man kler best den fargen man har fra naturens side, og her i nord er de fleste ganske lyse av seg, og det naturlige er det fineste for meg. En blek søritaliener blir selvsagt noe annet.

Jeg liker veldig godt å være hvit, og lurer på hvilken ond gud som ikke har gitt meg rødt hår og fregner som matcher huden min.

Gammel 08-06-10, 18:04   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her der jeg bor så bør man helst ikke være for brun. Da ser man ut som en turist.

I områder der det ikke er så mye sol og der de som har råd til det kan ta ferie på steder der det er mye sol så er det populært å være brun. På steder der det er mye sol og der det er de som jobber ute (som regel = lavtlønnet yrke) så er det mer inn å være lys i huden.

Litt farge syns jeg kan være kledelig, men jeg liker å være forsiktig med huden.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 18:06   #19
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser godt at endel virkelig synes synd på meg som er så hvit, selv langt ut på sommeren. Egentlig har jeg skyldt på soleksem, det stemmer forsåvidt også, men egentlig er det mest at jeg rett og slett trives langt bedre i skyggen. Får jo litt farge, da, men ikke sammenlignet med mange andre.

Har man hatt en bra sommer, er man brun, liksom.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 18:08   #20
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Har man hatt en bra sommer, er man brun, liksom.

Ikke sant? Denne har jeg hørt hundre ganger før, jeg også. Som om jeg trenger solstråler direkte på naken hud for å kunne ha det ålreit på ferie.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.