|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Trøtt
|
![]() Sommerblomster eller stauder som tåler skyggetittelen sier vel det jeg lurer på. Hvilke sommerblomster eller stauder tåler å stå i skyggen? Skal ha de i en krukke på trappa som kun har sol tidlig på morgenen.
![]() |
#4 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Sommerblomster eller stauder som tåler skyggeDet er massemasse stauder som tåler halvskygge og skygge. Plantasjen har egne seksjoner for slike. Jeg har anlagt et 16 kvadrats skyggebed i år med blant annet revebjelle (giftig), hosta (veldig fint bladverk), akeleier ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Sommerblomster eller stauder som tåler skyggeJeg skal lage en liten hage som har sol 3 timer om dagen (hvis det nå er sol den dagen i det hele tatt da), tenkte jeg skulle ha bare hvite stauder + klatreplanter og dvergsyrin, så jeg abonnerer og hører på Mei
![]() |
#10 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Sommerblomster eller stauder som tåler skyggeJeg har tre klematis som har overlevd tjue år i tilsammen tre timer sol om dagen. Vet ikke hvilken farge de har enda, og heller ikke om de blomstrer særlig mye, men det vil sommeren vise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommerblomster eller stauder som tåler skyggeLobelia holder seg finere i skygge enn i strålende sol og hete.
![]() |
#17 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Sommerblomster eller stauder som tåler skyggeMan kan så og man kan kjøpe dem små og man kan kjøpe dem store. Min tante sier at de sprer seg vanvittig lett. Jeg vet ikke enda, men jeg har tatt frø av de som allerede er avblomstret og planlegger å så mine egne neste år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Sommerblomster eller stauder som tåler skygge
Da er det sikkert forskjell på de forskjellige typene. Eventuelt blomstrer de senere eller mindre i skyggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommerblomster eller stauder som tåler skyggeJeg plantet peoner i fjor og det kom to store blomsterklaser. I år er busken minst dobbelt så stor så jeg gleeeeder meg. Vakker blomst.
![]() |
#20 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Sommerblomster eller stauder som tåler skyggeJeg har bare en peonplante nå - men har planer om å ha mange flere etterhvert. Det eneste negative er at de har ganske kort blomstring, mener jeg å ha hørt? Jeg synes imidlertid at den trillrunde blomsterknoppen er vakrest. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|