Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Karneval!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-07, 21:57   #1
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Karneval!

Ja, nå er det snart karnevaltid i barnehagen, og dette blir første gang for lillegutt. Noen som har tips til kostyme til gutt på 20 måneder?
Jeg er ikke flink til å sy selv, så må nok kjøpe. Hvor finner jeg dette?

Hva gjør dere? Kjøper ferdig, eller lager selv?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 21:58   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Karneval!

Leketøysbutikkene har....

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 22:23   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også karneval - prinsen er like gammel. - Jeg tenker å lage jeg.

Enten gjøre han til katt, med brun strømpebukse og genser og å lage en hale og evt noen ører (tviler på at jeg får han til å ha noe på hodet da men...)

Ellers har jeg tenkt på biekostyme - sort strømpebukse og genser - så maler jeg gule striper på genseren og fikser noen små vinger på ryggen og evt et par ekstra bein...

Eller jeg har tenkt på oljesjeik. Prinsen elsker nemlig å ha ting på hodet. Blir helt i ekstase om jeg tar en genser og snurrer den litt på hodet....Så det og en lang kjortel tror jeg går så det suser...Vel, vel....

Gammel 01-02-07, 22:29   #4
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Eller jeg har tenkt på oljesjeik. ....

synes jeg ser ham.

Gammel 01-02-07, 22:33   #5
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lurer på akkurat det samme og Poden er omtrent like gammel. De skal ha karneval 16. februar i barnehagen, så da må hu mor vri hjernen litt. Det hadde vært artig å kunne finne på noe annet enn de ferdigkjøpte kostymene.

Håper på flere tips i denne tråden.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 22:35   #6
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Vi kommer nok til å ha noe som er strømpebukse-jumper-basert, men vet ikke helt hva. Bjørn, katt, ulv eller noe? Noen som vet hvor jeg får tak i ører og hale?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 22:40   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjørøver er jo enkelt da...og troll kan vel også gjøres enkelt...(La ut tråd på NM og jeg...men har ikke fått supermange svar ennå...)

Gammel 01-02-07, 23:34   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt en pysjamas med tigerstriper på til Lillemann - og så skal jeg strikke en lue til ham med svarte- og oransje striper i fluffy garn...
og vips, så blir han en tiger på karnevalet!

Gammel 01-02-07, 23:54   #9
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Vi kommer nok til å ha noe som er strømpebukse-jumper-basert, men vet ikke helt hva. Bjørn, katt, ulv eller noe? Noen som vet hvor jeg får tak i ører og hale?

På Standard i Oslo har de i alle fall. Har også sett de på større leketøysbutikker, blandt annet den på Strømmen Storsenter.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 00:46   #10
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Her blir det Tigger kostyme som hun brukte på nyttårsaften.
Jeg skulle lage noe, men lå strak i hele julen.

Jeg har forresten et kjempe skjønt marihøne-kostyme til jente som jeg
laget til Lille i fjor.
Mener det er i str 86. Svart genser med påsydde vinger og skjørt.
Har en hårbøyle også, med "følehorn".
Ja, og svart strømpebukse også!

(Det er solgt)

Sist redigert av LilleLeo : 08-02-07 kl 22:42.
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 00:53   #11
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På ebay har de ganske mye forskjellig. Søk på costumes, så får du opp utvalget

Gammel 02-02-07, 08:16   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde tenkt på kanin. Vanlig hettelue, sett på hvite ører av sånn stiv vatt, lag en stjert av samme vatten som syes på strømpebukse, ta på body, vips er du en kanin.
Dessverre sier min S på 22 måneder at han vil være hest . Jeg har ergo tilkalt min mor som er iferd med å finne fram garn på loftet. Hun er litt mer engasjert i kostymelaging enn jeg er - og også litt flinkere....

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 12:55   #13
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Her er drakten jeg refererte til i et par innlegg over!

Gammel 02-02-07, 20:07   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Åh jeg håper ikke alle barnehager har karneval den 16. februar, for da er ztjerna bortreist sammen med pappaen sin *bekymret*.

Jeg gleder meg masse til karneval - og hadde også tenkt å sy selv. Har imidlertid kjøpt en løvedrakt på en leketøysbutikk, sånn i tilfelle tiden ikke strekker til. Også er den grei å ha som "mal" på en del andre dyredrakter man kan sy.

Dette er bilder jeg har hentet fra nett som inspirasjon til selvlagde kreasjoner:

Ideelt sett syr jeg en teletubbidrakt. Har et grønt pledd liggende som passer perfekt. Ellers burde han jo være flaggermus en gang. Men det er sikkert barskt nok til å være en gang han får "bestemme selv" ( ). Kanskje jeg burde benytte sjansen i år og putte på han et marihønekostyme?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 20:36   #15
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Synes ofte det er litt kjedelige drakter i leketøysforretninger. Kunne tenke meg en miks av noe vi selv har satt sammen. Eller aller helst hjemmelaget. Den marihønedrakten var råfin!
Og de bildene du la ut, zol; noe sånt kunne jeg tenkt meg! Er det å få kjøpt, tro?

Gammel 02-02-07, 20:53   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Og de bildene du la ut, zol; noe sånt kunne jeg tenkt meg! Er det å få kjøpt, tro?

Aner ikke. Linkene er hentet fra utenlandske sider. Dette er løvedrakten jeg kjøpte til ztjerna på ToysRus for 130 kroner. Han digget den og knurret .

Hvis man vil ha noe litt mer unikt er det nok greiest å sy selv ja. Eller bestille på ebay for de som behersker sånnt. (Jeg har med vilje latt være å lære meg det )

Sist redigert av Mei : 07-01-08 kl 22:01.
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 20:55   #17
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vi har kjøpt på Brio på Strømmen i dag.
Propellen skal være klovn. Egentlig trenger han ikke kle seg ut for å være de han da....

Gammel 02-02-07, 21:01   #18
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Det må absolutt ikke være unikt. Men synes liksom det skal være litt søtt. Har mer sans for sånne hele "kosedrakter" for de små, enn kostymer med masse utstyr.

Den løvedrakten var kjempefin. Må nok en tur til Toys r us for å sjekke.

Gammel 02-02-07, 21:18   #19
løvemor
Tilbake

løvemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
løvemor er litt kul
Standard

Lurte på om lillejenta mi skulle få være engel. Hvit body og strømpebukse, hårbøyle med 'ståltråd og glitter'-glorie og vinger av papppyntet med glitter og strikker stiftet fast. Enklere kan det vel ikke gjøres for en mor med 100 tommeltotter - minst.

løvemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 21:57   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Snakka med min relativt kreative mor idag - hun mente at jeg glatt skulle få til å lage gutten som en sau...Lurer på om jeg skal gå for det..(Har jo både hvit body og hvit strømpebukse, så får jeg sy en "vest" og hette i saue/teddyfor...

Løvedrakten var forøvrig suveren!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.