Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Møbelfornyelse for dummies

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-10, 10:46   #1
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Møbelfornyelse for dummies

Jeg har lenge latt meg inspirere av alle der ute som tryller frem flotte fra diverse loppis-funn og nå tror jeg at jeg snart er klar for å debutere selv. Jeg er altså jomfru på området og rimelig grønn så jeg trenger tips, råd, hjelp og innspill.

Jeg tenkte jeg skulle starte i det små. Vi har arvet et lite barnebord med to stoler fra IKEA som jeg har tenkt å male. De vi arvet det fra har lakket det så jeg må fjerne lakken og mener å huske å ha lest/hørt at det er en lur måte å gjøre dette på, men så står jeg fast.

Noen som kan gi meg en grei step-by-step for dummies?
Og hva trenger jeg av utstyr?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 11:22   #2
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Møbelfornyelse for dummies

Tror ikke du trenger fjerne lakken, men du kan pusse overflaten litt med fint sandpappir, så malinga fester seg bedre.

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 11:52   #3
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Møbelfornyelse for dummies

Opprinnelig lagt inn av Prilla, her.

Tror ikke du trenger fjerne lakken, men du kan pusse overflaten litt med fint sandpappir, så malinga fester seg bedre.

Ah, så bra. Hvis jeg slipper så billig unna så er det jo ikke noe å lure på. Da er det jo bare å sette igang.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 12:31   #4
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Møbelfornyelse for dummies

Lykke til!
Husk ta bilder da, før og etter.

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 12:54   #5
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Møbelfornyelse for dummies

Opprinnelig lagt inn av Prilla, her.

Lykke til!
Husk ta bilder da, før og etter.

Will do!

Etter å ha tittet på kalenderen så ser jeg at det muligens ikke blir tid før i juli. Neste uke er det orging av sommerfest i barnehagen og uka etter er det niesebesøk og pakking til Danmarkstur, men etter at vi har kommet hjem fra Danmark så skal jeg rigge meg til på balkongen.

Men forberedelsene kan jeg begynne på. Lurer på å male den ene stolen gammelrosa, den andre stolen kongeblå og bordet i en petroleumsblå farge.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no