|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
villende
|
![]() Plenløs flekk midt i hagenDa vi flyttet inn i nåværende bolig trodde vi det var lurt med sandkasse på den lille plenen vår (hvilket det ikke var) og det resulterte i en stor plenløs flekk. Jeg igangsatte Aksjon:Plenredding i fjor og har toppdresset, ettersådd og gjødslet, hvilket har resultert i at nesten hele plenen er blitt fin, tykk og grønn. Men vi har fortsatt en liten plenløs flekk som er omtrent midt i den store plenløse flekken vi hadde i fjor. Og foreløpig er det bare løvetann og annet ugress som vil gro der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Plenløs flekk midt i hagenRoundup på nytt, vente to-tre uker (dekke til i mellomtiden så ingen frø kommer til), bearbeide jorda skikkelig og så på nytt. Gjerde inn til det spirer og vanne annenhver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
villende
|
![]() Sv: Plenløs flekk midt i hagenBed midt i hagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Plenløs flekk midt i hagenDet kan hende du traff med vannstrålen der i fjor, og skylte frøene utover?
![]() |
#7 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Plenløs flekk midt i hagenOm det ikke passer med bed så passer det kanskje med en liten busk eller et lite tre? Noe som blomsterer og gjør hagen mer spennende.
![]() |
#8 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Plenløs flekk midt i hagenHva slags toppdressing har du brukt? Vi har brukt reparasjonsblanding på forskjellige isbrannskader på plenen to år på rad og det har blitt bra.
![]() |
#9 |
villende
|
![]() Sv: Plenløs flekk midt i hagenJeg har brukt en toppdressing som heter bare det. Mulig jeg burde kjøpe en reparasjonsblanding. Og jeg skjønner at jeg ikke helt har klart å formidle hvor liten plenen er. En eller to ruller vil stort sett dekke hele plenen. Den plenløse flekken har omtrent samme diameter som en vaskebøtte og ligger på et sted i hagen hvor vi virkelig ikke kan ha verken tre eller bedd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Etylbarbital
![]() Sv: Plenløs flekk midt i hagenReparasjonsblanding skal i følge reklamen bestå av gressfrø av den mer hardføre sorten.
![]() |
#13 |
Etylbarbital
![]() Sv: Plenløs flekk midt i hagenJeg googlet toppdressing - det er ikke gressfrø, men det visste du sikkert allerede. (Jeg trodde det var gressfrø.)
![]() |
#15 |
Etylbarbital
![]() Sv: Plenløs flekk midt i hagenJa, men jeg ser nå at Gaia også ettersådde etter toppdressingen, så da var det bare jeg som misforsto.
![]() |
#16 |
villende
|
![]() Sv: Plenløs flekk midt i hagenJeg har reparasjonsblanding. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|