Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Antrekk til fotografering

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-10, 23:04   #1
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Antrekk til fotografering

Poden skal til fotografen neste uke og jeg lurer på hva jeg skal kle på han.?
Kan han ha stripete genser eller er det finest med ensfarget?
Tror det det blir jeans og en eller annen genser som blir valget.
Eller mulig strikkabunaden.

Hva har andre sine barn hatt på seg når de ble fotografert?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 23:11   #2
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Antrekk til fotografering

De to gangene vi har vært på fotografering med Lille har vi hatt med en liten bag med diverse klær i, og latt fotografene se og bestemme ut fra det.
Dongeri er jo tøft på bilder blant annet. Vi har ikke tatt med for lyse eller for mørke farger.

Gammel 10-06-10, 01:48   #3
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeans og hvit T-skjorte.
og barbent.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 08:08   #4
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Nå vet jo ikke jeg hvor gammel han er, men dongeri og bar hud er vakkert.
Ellers vil jeg anbefale ensfargede, klare farger dersom du velger å bruke mer klær.
Vi har gjort utrolig mange photoshots med våre barn, og det er ingen tvil om at ensfarget har gjort seg best.
Mønstret blir fort veldig fremtredende og opptar mye oppmerksomhet i bildet.

Sist redigert av Maryan : 15-06-10 kl 11:02.
Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 09:45   #5
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Gutten min hadde dongeribukse og stripete katviggenser, og jeg synes det det ble kjempefint.

Gammel 10-06-10, 09:54   #6
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Tror stripet er OK, bare ikke stripene er for tynne, det kan bli litt 'stressende' på et bilde

Gammel 10-06-10, 10:13   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er greit å velge noe barnet er fornøyd med å ha på seg, kanskje noe som er litt typisk for barnet, og som du ønsker å huske det i. Jeg må innrømme at jeg ikke er særlig begeistret for de haugene med barne- og familiebilder i Norges hjem hvor alle er barbeinte, kledd i hvite t-skjorter og jeans.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 10:17   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er greit å velge noe barnet er fornøyd med å ha på seg, kanskje noe som er litt typisk for barnet, og som du ønsker å huske det i. Jeg må innrømme at jeg ikke er særlig begeistret for de haugene med barne- og familiebilder i Norges hjem hvor alle er barbeinte, kledd i hvite t-skjorter og jeans.

Word.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 10:32   #9
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Hvitt er ikke alltid den beste fargen på bilder. Lettere å fotografere med mørkere farger.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 10:47   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Favorittklærne. En dongeribukse og grønn skjorte fra PoP - som han elsket så intenst at det var nesten rørende.

Gammel 10-06-10, 11:27   #11
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke hatt hvite/lyse klær. Fotografen klarer å fotografere det, men problemet er at hvitt/lyst tiltrekker seg oppmerksomheten (spesielt i gruppebilder blir hvitt/lyst forstyrrende).

Jeg ville hatt klær med sterke farger uten annet mønster enn evt. grafisk mønster. Jeg ville hatt bare føtter eller med sko (fordi strømper ofte ser litt sjuskete og skitne ut - spesielt hvis det er bilder hvor føttene kommer nærmest kamera slik at de blir veldig dominerende - er det rett-opp-og-ned-bilder så spiller det mindre rolle).

Hvis det er snakk om mer avkledde bilder så ville jeg gått for naken (men jeg ville hatt bilder uten eksponert underliv, men bar rumpe er OK). Hvis man vil strippe ned til bleien, men beholde bleien på, så ville jeg sørget for å ha en ensfarget truse over bleien.

Gammel 10-06-10, 23:11   #12
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Eldstemor:
- kjole som har gått i arv fra 1950-tallet - burgunder fløyel
- hvit gammeldags soldrakt med krage og blonder på bena
- i bleie

Lillebror:
Matrosdress
- og rakk ikke mer. Han ville ikke bli tatt bilde av, og løp rundt.

Minstemor
- i samme arvakjolen
- i matroskjole
- i bleie

Ville ha dem i litt samme stil, da bildene av dem skal henge sammen. Liker det konservativt og litt staselig. Dongeri var aldri aktuelt.

Eks:

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.