|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har tro på forbedring
|
![]() Vask av velourGutta (da spesielt lillebror) har endel bukser i velour. IdaT's vide bukser er jeg kjempeglad i, men vi har både fra Lindex, Pop, Molo og småfolk.
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vask av velour.Tørketrommel gjør susen hos oss. Tørker man dem vanlig, og vasker uten skyllemiddel spesielt, blir det hardt og stivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vask av velourIkke greit å si, i grunnen. Her i huset finnes det både bukser og gensre i velour, noe går i tørketrommelen, annet ikke og skyllemiddel bruker jeg sjelden. Sliter ikke med at det blir stivt.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vask av velourJeg er ganske sikker på at det er tørkeprosessen som gjør susen. Du har kanskje en god sentrifuge og et sted hvor det tørker ganske kjapt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Vask av velour.
Denne erfaringen har jeg også.
![]() |
![]() |
#7 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Vask av velour
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
Det høres fornuftig ut ja - vi har god sentrifuge og klærne tørker fort, for det er varme i rommet. ser man det. Der er sikkert linken.
![]() |
#10 |
Har tro på forbedring
|
Tror det Hattifnatten sier om rask tørking tror jeg er riktig. Om jeg tenker meg om, så blir jo også håndduker stive og ekle om de blir vasket i maskin med få omdreinger.
![]() |
#13 |
Har tro på forbedring
|
Ikke hos meg heller. Jeg bruker knapt nok trommelen jeg! - og vet ikke om jeg noen ganger har brukt de på velourbuksene. Fine er de uansett. Sikkert derfor jeg er så glad i velour også, for at de holder seg så godt.
![]() |
#16 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vask av velourIkke skyllemiddel, ikke tørketrommel - de blir myke og fine likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Vask av velourDet har nok også litt å si om kvaliteten på stoffet som er brukt. Noen velourstoffer er stivere, mens andre er relativt myke selv om de ikke tørkes i trommel. Forøvrig blir vel klær generelt mykere om de hurtigtørkes i stedet for å drypptørke på vanlig klessnor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
har gullhår
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() |
![]() Sv: Vask av velourJeg tror også det har endel å si hvilken kvalitet velouren har. Jeg vasker alltid velourbuksene på vrangen, bruker aldri skyllemiddel og tørketrommel. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|