|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Deltidsmamma
|
![]() HavregrynJeg er oppvokst med å spise havregryn med melk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HavregrynHvorfor er det ikke bra, sier svigermor? Det var nytt for meg.
![]() |
#4 |
... med mjuke pigger...
![]() Sv: HavregrynAha. Nok en ting jeg aldri har tenkt på. Er vant med å spise havregryn på samme måte som deg. Det er vel ikke vanskeligere enn å begrense mengden havregryn hvis det viser seg at de som spiser det har sårbar mage.
![]() |
#5 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HavregrynHø? Både mann og barn her liker det godt, har aldri hatt noe problemer med magevondt heller. Mannen min er forresten sykepleier og spiser det til frokost hver dag.
![]() |
#6 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: HavregrynHer spises det også havregryn med melk, og gjerne oboy på lørdagen. Stor stas, og alle blir gode og mette. Har liksom ikke falt meg inn at det ikke skal være bra for magen. Vet at det ikke er bra for fuglemager, da.
![]() |
![]() |
#7 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: HavregrynSå bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HavregrynDet sveler jo litt i magen så sarte mager kan kanskje reagere på det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: HavregrynHer består STORE deler av kostholdet av havregryn og melk. Istedetfor sukker, så har de ørlite oboy drysset på.
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HavregrynHer spises det til frokost, sammen med banan eller rosiner. Jenterna er mette og fornøyde, aldrig klaget på magevondt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: HavregrynJeg er sykepleier og serverer gjerne ungene havregryn med melk.
![]() |
#13 |
Superbasinella
|
![]() Sv: HavregrynHer lever jentene til tider på havregryn med melk. En periode storesøster ikke ville ha brød og i forbindelse med 4 årskontrollen spurte jeg helsesøster om det var greit at hun bare spiste dette. Hun var bare positiv til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: HavregrynJeg vet de er litt skeptiske til hjemmelaget havregrøt som førstemat til babyer, fordi næringsstoffene ikke er så lett tilgjengelige. Da anbefales det å bløtlegge havregrynene og koke grøten ei god stund for å få særlig jernet lettere tilgjengelig.
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Havregryn
Pøh - sykepleiere har a l l t i d rett! |
![]() |
![]() |
#17 |
can-jur
|
![]() Sv: HavregrynNå er det jo ikke sånn at havregrynene sveller i magen via magi...
![]() |
![]() |
#18 |
... med mjuke pigger...
![]() Sv: HavregrynAltså, det er noe annet med friske mennesker og nyopererte folk eller dem som har mage-tarm-problemer og derfor er innlagt på sykehus. Er nok derfra tanken om null havregryn-og-melk kommer fra, tenker jeg. Råd til syke er ikke nødvendigvis råd til friske.
![]() |
#19 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Havregryn
Jupp. så lenge man spiser samme mengde som f.eks når du spiser havregryn, gjør det vel ingen forskjell.
![]() |
#20 |
En som trener
|
![]() Sv: HavregrynGreia er vel om/hvis det sveller mye nedover i tarmene også, der det er mindre væske tilgjengelig og på et vis trangere enn i magesekken. Ikke at jeg tror det er noe særlig problem for ellers friske altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|