Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Nå teller jeg ned til 21 juli (Harry Potter and the Deathly Hallows)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-07, 12:16   #1
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Nå teller jeg ned til 21 juli (Harry Potter and the Deathly Hallows)

Nå starter nedtellinga her i huset. 21 juli kommer den siste Harry Potter-boka.

http://www.aftenposten.no/kul_und/li...cle1625347.ece
http://www.dagbladet.no/kultur/2007/02/02/490782.html
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=181306

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 12:22   #2
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå teller jeg ned til 21 juli

Kult!

Tror jeg må lese denne på engelsk, blir ikke å klare å vente på den norske oversettelsen

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 12:25   #3
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.279
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå teller jeg ned til 21 juli

Åh, passer perfekt! Da har jeg litt å gjøre innendørs i sommer. Jeg kommer sikkert ikke til å orke å være så mye ute med den digre magen jeg nok har på det tidspunktet.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 12:29   #4
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå teller jeg ned til 21 juli

Og så kommer den nye filmen omtrent på samme tid. Juli blir visst en fin måned i år. Passer på å bestille foreldrene mine som barnevakter med det samme.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 12:52   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nå teller jeg ned til 21 juli

Herregud så lenge å vente!

Gleder meg!

  Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 12:57   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå teller jeg ned til 21 juli

Jeg stod faktisk i kø for en av de bøkene (husker ikke hvilken). Jeg skulle på ferie dagen etterpå og sto i kø midt på natten. Dagen etterpå solgte de den overalt på Gerdermoen ...... jippy. Heldigvis var det i gamle dager da det kun var selvforskyldt at søvn var mangelvare og det var rikelig med anledning til å sove ut på ferien.

Jeg har lest alle bøkene på engelsk og blir skikkelig forvirret over alle de norske navnene i oversettelsen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 13:02   #7
Umulius
Øverst Kommanderende
 
Umulius sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 57
Umulius har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Nå teller jeg ned til 21 juli

Åja.


Jeg gleder meg!!

Har lest alle på engelsk først og så på norsk senere. Da er jeg iallefall sikret å få med meg alt. Noe blir jo faktisk borte når de oversetter

__________________
Storesøster mars 2005
Lillesøster februar 2008
Umulius er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 15:09   #8
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå teller jeg ned til 21 juli

Det er noe å glede seg til ja!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 15:28   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå teller jeg ned til 21 juli

Buhuu det blir en jævlig tid for meg, for jeg må vente på den norske siden jeg har lest alle de andre på norsk, jeg gidder ikke begynne å venne meg til andre navn osv nå i den siste boka. Så fra slutten av juli av så må jeg aktivt gå inn for å forhindre at noen røper noe overfor meg, og det blir faen vanskelig! Spesielt siden det er den siste boka og tråder på diverse forum sikkert kommer til å florere av sukke-stønne-akke-tråder om alle slags hemmeligheter som skjer i boka. :cry:

Men jeg skal nok klare det. Syns egentlig hun kunne utsatt lanseringen til oversettelsene var ferdige, for pokker! Unødvendig at det skal gå et halvt jævla år før andre får lese bøkene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 16:39   #10
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå teller jeg ned til 21 juli

Men Iset, de er så lette å lese at du kjapt kommer inn i det. Og navnene har du jo sikkert fått med deg i filmene (regner med at du har sett dem). Jeg leser så og si aldri engelsk, men HP må jeg ha med meg så snart det er mulig.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 18:15   #11
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå teller jeg ned til 21 juli

Den kommer ut dagen før vi kommer hjem fra Mexico! Ser for meg enten 1) å kjøpe den på flyplassen i Mexico City og lese på flyet (ev. på Heathrow eller Gardermoen), eller 2) sitte våken sene netter med jetlag etter at vi har kommet hjem og lese til 6-7 om mårran. Gledermeggledermeggledermeg!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 18:16   #12
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nå teller jeg ned til 21 juli (Siste HP)

Jeg både gleder og gruer meg. Gleder meg som en unge til enda en historie, men gruer meg fordi det antageligvis blir den siste.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 19:14   #13
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Nå teller jeg ned til 21 juli (Siste HP)

Jeg gleder meg helt vanvittig!!

Jeg har bare lest alle på engelsk.


Sist redigert av lil'c : 02-02-07 kl 20:11.
lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 19:43   #14
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå teller jeg ned til 21 juli (Siste HP)

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Jeg både gleder og gruer meg. Gleder meg som en unge til enda en historie, men gruer meg fordi det antageligvis blir den siste.

Samme her!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 19:48   #15
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Nå teller jeg ned til 21 juli (Siste HP)

Det blir jo litt trist at det er den siste såklart, men de kan jo leses om og om igjen da.
Jeg skal lese både order of the phoenix og half-blood prince om igjen før sjuer'n kommer.
Vi har jo visst det hele veien at det bare blir sju vel.

Og etter filmen i sommer er det fortsatt to filmer til!

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 19:59   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå teller jeg ned til 21 juli (Siste HP)

Jeg har bare lest Harry Potter på Engelsk... så da kan jeg glede meg til 21. juli!

Jeg tror nesten jeg grugleder meg litt... jeg mener... når boka er lest, er det over...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 20:34   #17
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nå teller jeg ned til 21 juli (Siste HP)

Det går fint å lese dem mange ganger. Hittil har jeg lest alle om igjen hver gang det har kommet en ny, som oppvarming.

Og ja, de ER best på engelsk.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 20:34   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå teller jeg ned til 21 juli (Siste HP)

Har sett filmene ja, jeg elsker dem. Hmm må kanskje lese den boka på engelsk da, heller det enn å risikere at noen røper seg for meg slik som sist ...

Ja jeg gjør det! Men da kjøper jeg bare pocketutgaven siden jeg har alle de norske innbundet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 20:38   #19
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå teller jeg ned til 21 juli (Siste HP)

Å, nå gleder jeg meg Jeg har lest både norsk og engelsk

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 22:28   #20
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nå teller jeg ned til 21 juli (Harry Potter and the Deathly Hallows)

Jeg kommer nok ikke til å glemme datoen

Fordi det er vår bryllupsdag!!!!

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no