Hva er det vits i å gjøre uten ungene?
I juli har Ulvefar og jeg ti års bryllupsdag. Den kommer midt i ti dager på hytta med svigers, og de har sagt at de kan passe ungene så vi kan være borte ei natt. Men hva skal vi finne på? Det bør være ikke altfor langt å reise fra hytta, som ligger ved Sør-Mesna (mellom Lillehammer og Sjusjøen).
Jeg lekte med tanken på å booke ei natt på hotellet på Lillehammer hvor vi tilbrakte bryllupsnatta, men var for treig og nå er det bare dobbeltrom med enkeltsenger igjen.
Det er så mange ting jeg synes det er dårlig gjort eller meningsløst å gjøre uten ungene! Overnatte på en bondegård. Overnatte på et hotell med svømmebasseng. Spise middag på restaurant og sove på etellerannet tilfeldig hotell frister ikke så veldig, ungene er snart fem og ni år og de sover om nettene og jeg synes vi har litt voksentid i hverdagen. Da er det et større poeng å være et sted som ikke har utedo og svigers, men derimot dusj og dobbeltseng. Jeg skulle gjerne ha opplevd noe med mannen, noe som vi kunne tenke på etterpå - husker du da vi...? Jeg vet han har lyst til å dra på rafting på Sjoa, men er veldig usikker på om det er forenelig med kronisk bekkenløsning? Andre idéer?