Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Går det an å bli forelsket i en grillolje?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-10, 15:44   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Går det an å bli forelsket i en grillolje?

Jeg tror jeg er det. Caj-P grillolje med hvitløk. En tykk, orange, deilig sak.

Fantastisk til biff og kylling. Har akkurat tømt en flaske, og må kjøpe ny i morgen den dag.

(Jeg har flaskeversjonen.)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 17:10   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å bli forelsket i en grillolje?

Det er den jeg også alltid bruker, den er fantastisk. I 30-årsdagen min hadde jeg marinert både kylling og biff i den, det ble helt sinnssykt godt. Jeg eeeelsker den!!

Gammel 14-06-10, 18:19   #3
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 460
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Den er utrolig god ja!
Det som er spesielt godt er å skjære opp poteter i tynne strimler, marinere dem og så steke dem i ovnen ... mmmmm...

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 18:28   #4
Gardenia
Aktiv

Gardenia sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Gardenia har et hav av muligheter foran seg
Standard

mmm , høres godt ut ! Hvor får man kjøpt herligheten ?

Gardenia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 18:31   #5
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er så skeptisk til sånne ferdiggreier, hva inneholder den?

Gammel 14-06-10, 18:36   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillebulla: sikkert masse dritt. Jeg vil ikke vite det. Bruker den ikke hver dag uansett.

De selger den i så og si alle butikker, ligger i krydderavdelingen.

Gammel 14-06-10, 18:36   #7
Albertine
Passiv

Standard

Jeg tror ikke du kan forvente at følelsene dine blir gjengjeldt.

Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 18:37   #8
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Lillebulla: sikkert masse dritt. Jeg vil ikke vite det. Bruker den ikke hver dag uansett.

De selger den i så og si alle butikker, ligger i krydderavdelingen.

Nei, jeg tror jeg holder meg til min hjemmelagede. Den er også veldig god, laget av soltørkede tomater, hvitløk, chili, krydder og olje, kjørt i blender.

Gammel 14-06-10, 18:39   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Nei, jeg tror jeg holder meg til min hjemmelagede. Den er også veldig god, laget av soltørkede tomater, hvitløk, chili, krydder og olje, kjørt i blender.

Det hørtes godt ut! Har du lyst å spesifisere mer hva og hvor mye du har i? Kan den oppbevares i kjøleskapet over tid?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 18:47   #10
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Det hørtes godt ut! Har du lyst å spesifisere mer hva og hvor mye du har i? Kan den oppbevares i kjøleskapet over tid?

Det går litt etter "Lillebullametoden", altså, så det blir litt sånn hiv oppi ditt og datt, men jeg pleier å lage en ganske stor porsjon og da har jeg vel en neve soltørkede tomater som jeg bløtlegger, 3-4 hvitløksfedd, en liten tørket chili, urter etter innfallsmetode, type rosmarin, oregano, persille og timian, pepper og ganske mye olje. Jeg kjører alt i bleder til sauskonsistens og har evnt i mer olje om det trengs. Så har jeg brukt å fryse den i isterningsformer og ta opp når jeg skal grille, de tiner på noen få minutter i romtemperatur. den holder seg nok en stund om du gjør som med pesto, passer på at den er dekket med et oljelag på toppen så det ikke kommer luft til. Om du bruker soltørkede tomater i olje istedenfor å bløtlegge i vann blir den og mere holdbar.

Gammel 14-06-10, 18:49   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Den skal prøves. Vil tro den holder seg en stund i lukket beholder i kjøleskap, slik annen dressing gjør?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 19:11   #12
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Den skal prøves. Vil tro den holder seg en stund i lukket beholder i kjøleskap, slik annen dressing gjør?

Ja, absolutt.

Gammel 14-06-10, 19:51   #13
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hørtes godt ut!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.