Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg skulle aldri aldri aldri prøvd det!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-10, 20:28   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Rødme

Jeg skulle aldri aldri aldri prøvd det!

Å lage kaffe latte med H-melk.

Fyttigrisen så godt det var!!
Vi hadde H-melk i kjøleskapet etter at vi laget is på ismaskina vår, så jeg tok restene og laget kaffe latte på Nespressomaskina. Og my!

Jeg har alltid brukt den Ekstra lett melka, og syntes det har vært helt ok. Men jammen ble det noe annet med H ja.

Men jeg kan jo ikke pøse på med et par H-melk latte pr dag vel?!!!

Så det får bli med drømmen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 20:29   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skulle aldri aldri aldri prøvd det!

Men altså lettmelk er også veldig mye bedre enn ekstra lett altså, og vesentlig mindre ille enn h-melk.

Gammel 17-06-10, 20:30   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaffe latte er ikke det samme uten H-melk nei.

Lettmelk går i nøden, men ekstra lett blir bare skvip.
Jeg er heldigvis ikke redd for melkefett og drikker min kaffe med h-melk uten bekymring.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 20:30   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men altså lettmelk er også veldig mye bedre enn ekstra lett altså, og vesentlig mindre ille enn h-melk.

Ja, jeg har kjøpt inn lettmelk nå.

Gammel 17-06-10, 20:30   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg er heldigvis ikke redd for melkefett og drikker min kaffe med h-melk uten bekymring.

Ja?

Det er kanskje snakk om 5 dl daglig her da.

Gammel 17-06-10, 20:32   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk veldig lyst på en latte nå gitt. Men jeg har bare ekstra lett.

Gammel 17-06-10, 20:32   #7
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mye melk bruker du da? 1,5 dl helmelk istedet for ekstra lett tilsvarer ca 45 kcal mer, så totalt blir det ca 90-100 kcal mer for dag med helmelk enn ekstra lett. Knipe inn på noe annet da kanskje, hvis det er SÅ mye bedre?

Gammel 17-06-10, 20:32   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns faktisk kaffe latten blir best med skummet melk jeg. Det blir best og stivest skum. En liten skvett melk blir jo masse masse skum.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 20:32   #9
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Ja?

Det er kanskje snakk om 5 dl daglig her da.

Jeg er på moderat lavkarbolinja og i mitt regnestykke kan det gjerne inngå en del dl. H-melk.

Gammel 17-06-10, 20:33   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Hvor mye melk bruker du da? 1,5 dl helmelk istedet for ekstra lett tilsvarer ca 45 kcal mer, så totalt blir det ca 90-100 kcal mer for dag med helmelk enn ekstra lett. Knipe inn på noe annet da kanskje, hvis det er SÅ mye bedre?

Jeg drikker kanskje totalt 4-5 dl melk daglig da, gjennom melk i kaffen. Ellers drikker jeg ikke noe melk.

Gammel 17-06-10, 20:36   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gikk ned 20 kilo ved å slutte med latte med H-melk og all melk i kaffen generelt. (og trene og slutte med brus)

Hvis jeg nå en sjelden gang drikker en latte, så er det med lettmelk og uten sukker.

Gammel 17-06-10, 20:36   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg er på moderat lavkarbolinja og i mitt regnestykke kan det gjerne inngå en del dl. H-melk.

Samme her. Jeg bruker aldri noe lettskvip. :nix: Men nå drikker jeg jo ikke melk heller da, men vi har alltid utelukkende helmelk i hus.

Gammel 17-06-10, 20:38   #13
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er sikkert sær, for jeg synes den blir best med ekstra lett.
Før operasjonen brukte jeg stort sett H-melk, har fått Latte/Mocca med H-melk på kafé etterpå og synes det smaker sært og fett, har nesten følelsen av at jeg drikker ren kremfløte.

Sukker i kaffedrikker er det LENGE siden jeg sluttet med. Det smaker grusomt og er for pingler.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 20:39   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg velger konsekvent økologiske alternativer dersom det er mulig, og har derfor valgt økologisk lettmelk fremfor ekstralett som jeg egentlig synes har bedre konsistens. Jeg drikker gjerne en del melk, og derfor kan jeg godt drikke lettere alternativer uten å forlate den moderate lavkarbolinjen. H-melk er ekkelt å drikke.

Gammel 17-06-10, 20:39   #15
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg brukte H melk før jeg begynte på GR kursene og fikk høre at 1 latte pr dag med H melk gir deg 5 kilo ekstra pr år. Nå er det lettmelk og jeg drikker det ikke hver dag. En sjelden gang drikker jeg med H melk når jeg er ute og nyyyyyter fløyelssmaken.
Bruker suketter i og ikke brunt sukker.

Gammel 17-06-10, 20:42   #16
Guava

Guava sin avatar

Standard

Melk er noe jeg synes er skikkelig ekkelt å drikke rent uansett hva slags melk det er. I kaffen må det derimot til og da er H-melken fin. I iskaffe er det best med fløte siden jeg bruker mye knust is i den som vanner ut.

Gammel 17-06-10, 21:00   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg velger konsekvent økologiske alternativer dersom det er mulig, og har derfor valgt økologisk lettmelk fremfor ekstralett som jeg egentlig synes har bedre konsistens. Jeg drikker gjerne en del melk, og derfor kan jeg godt drikke lettere alternativer uten å forlate den moderate lavkarbolinjen. H-melk er ekkelt å drikke.

Hvis jeg hadde drukket melk hadde jeg nok også valgt en lettere variant siden helmelk er litt fløtete. Det eneste jeg bruker av lettere melkeprodukter er vel lettrømme, men jeg synes den smaker mye bedre i tillegg til at man får den i økologisk utgave. Håper de begynner med økologiske fete varianter snart.

Gammel 17-06-10, 21:08   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg drikker aldri kald melk.
Jeg liker ikke melk sånn i seg selv. Så det er kun i kaffe jeg bruker det.

Gammel 17-06-10, 21:10   #19
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Det finnes ikke bedre melk å drikke enn skummet melk....., synes lettmelk smaker fløte, jeg.

Men i latte vil jeg tro at smaken blir rundere og enda bedre med H-melk, ja.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 21:10   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke 5 latte pr dag ganske mye?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.