Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Egnet for arkitekter

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-10, 21:15   #1
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Egnet for arkitekter

Jeg så en bil i dag, som var prydet med reklame for et arkitekt-firma. Teksten lød:

Arkitektegnede designhus.

Dette ga meg litt å tygge på. Er designhusene spesielt egnet for arkitekter? Det må jo i så fall være et kvalitetstegn, antar jeg. Hvis de mente arkitekttegnede designhus, så lurer jeg på: finnes det arkitekttegnede hus som ikke er designet? Og kan et designhus ikke være designet (av en arkitekt)?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 21:52   #2
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Egnet for arkitekter

Her er du inne på noe som irriterer meg ofte.
Jeg vet nemlig at de aller fleste hus er tegnet av arkitekt, men et alminnelig rekkehus f.eks. blir sjelden omtalt som "arkitekttegnet".

Gammel 18-06-10, 21:57   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Jeg vet nemlig at de aller fleste hus er tegnet av arkitekt, men et alminnelig rekkehus f.eks. blir sjelden omtalt som "arkitekttegnet".

Ha ha, ja hvem er det som tegner rekkehusene? Er det en stor ansamling med aper, som tilfeldigvis får til å tegne et hus?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 22:03   #4
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Men apene kan jo kalle seg arkitekt, for det er vel ingen beskyttet tittel, så for den del så trenger jo ikke begrepet "arkitekttegnet" å være noe pluss. Med tanke på denne apekatten...

Gammel 18-06-10, 22:17   #5
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Ah, I know. Dette irriterer meg også.

Gammel 20-06-10, 14:31   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig. Og hva er et "designhus"?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 14:35   #7
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Eller; arkitekt tegnet enebolig.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 00:38   #8
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Eller; arkitekt tegnet enebolig.

Eller; arkitekt tegnet ene bolig.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 00:42   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Er du sikker på at det var et arkitektkontor altså?
Det høres ut som noen ingeniører/ tekniske tegnere som holder til her i byen, og lager reklame for arkitekttegnede boliger. Hvem som helst kan jo kalle seg arkitekt, det er ikke en beskyttet tittel.

Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 00:43   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

De mente nok arkitekt-egnede designhus.

Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 00:53   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke en arkitekt som har tegnet det huset der, men en arkitek. jeg vet ikke helt hva en arkitek driver på med, men jeg har ikke kjøpt hus tegnet av vedkommende.

(Forøvrig spiser jeg Tunfisk biter i olje rett som det er)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.