Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjelp! Størrelser på langpanner

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-10, 11:39   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hjelp! Størrelser på langpanner

I går forsøkte jeg å lage brownies i en stor langpanne, og det gikk rett vest. Jeg ser nå at Iset kaller dette type svær langpanne. Når jeg da finner frem min andre langpanne er den større enn de 20x30 og måler 26x39.
Så stor langpanne er 20X30? Jeg ville ikke kalt 26X39 for stor engang.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 11:58   #2
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp! Størrelser på langpanner

Liten langpanne er 20x30, stor er 30x40.

Gammel 20-06-10, 12:03   #3
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vil nå si at langpanne er den størrelse langpanna som hører til ovnen og så blir liten langpanne mindre enn det.
Flott svar gitt, men har aldri målt størrelsen på de

Gammel 20-06-10, 12:04   #4
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Men "langpanne som hører til ovnen" er ikke mye til standardstørrelse, siden ovnsstørrelsene varierer. Da må man a) måle langpanna si og justere oppskriftene etter det, eller b) kjøpe langpanner i standardmål, og slippe unna all regninga. Jeg heier på b.

Gammel 20-06-10, 13:08   #5
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Men "langpanne som hører til ovnen" er ikke mye til standardstørrelse, siden ovnsstørrelsene varierer. Da må man a) måle langpanna si og justere oppskriftene etter det, eller b) kjøpe langpanner i standardmål, og slippe unna all regninga. Jeg heier på b.

Ser den, men har hittil bare vært innom "gamle" ovner så ikke vært noe problem der liksom......

Gammel 20-06-10, 13:39   #6
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I den oppskriften bruker nå står det liten langpanne,20X30. Så jeg oppjusterte oppskriften med 1/2 del til 26X39. Jeg hadde ikke nok ingredienser til å doble til en 30X40.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 13:48   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stor langpanne er standard 30 x 40 cm. *fasit*
Den som hører til ovnen er svær ja, jeg bruker den kun når jeg skal lage sjørøverkaker og andre "byggverk-kaker" som krever enorm kake.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.