|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
snur
|
![]() Hvor kaster man hundeposen når man er ute på tur?Jeg er hundevakt ett par dager for mamma og pappa som er i syden. Ute på tur i dag begynte jeg å tenke på hvor gjør jeg av hundeposen etter at jeg har plukket opp etter hunden, noe jeg selvsagt gjør! De gangene jeg har vært her nå har det passet seg sånn at det har bodd en tante, ett søskenbarn og ei venninne i nærheten så da har jeg kastet i søppelkassen deres og sendt en mld om at det var jeg som gjorde det. Men hva om det ikke bor bekjente i nærheten, kan jeg da kaste den i hvilken som helst søppelkasse? Eller bør jeg ta den med hjem? *grøss*
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor kaster man hundeposen når man er ute på tur?Bærer med hjem.
![]() |
#3 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hvor kaster man hundeposen når man er ute på tur?
Jeg har to hunder, som begge bæsjer minst to ganger pr. tur. Det er ikke spesielt morsomt å bære på 4+ poser med bæsj i to timer altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hvor: Viken
![]() Sv: Hvor kaster man hundeposen når man er ute på tur?
Vi har en hund, type stor, som bæsjer ca. 3 ganger pr. tur, av og til mer (kommer an på om han har vært hps svigermor og blitt foret!). Går vi tur i skogen, og den vanlige runden, setter jeg posene i veikanten, og tar de med når jeg passerer på tur tilbake igjen. Har enda tilgode at noen har forsynt seg med posene mens vi er på tur.
![]() |
#5 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hvor kaster man hundeposen når man er ute på tur?Jeg kaster i hvilken som helst søppelkasse. Ville spurt om det var noen ute, men det har det aldri vært. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvor kaster man hundeposen når man er ute på tur?Du kan kaste den i min |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Hvor kaster man hundeposen når man er ute på tur?Jeg har med en litt større pose, type parfymeripose, biopose e.l, som jeg bærer posene i på resten av turen. Så går posen med innhold i min egen søplekasse når jeg kommer hjem.
![]() |
![]() |
#8 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvor kaster man hundeposen når man er ute på tur?Eg ser mange knyter posen til bandet, sånn at dei ikkje behøver å bære skiten i hånda.
![]() |
#9 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Hvor kaster man hundeposen når man er ute på tur?Kaster i offentlige søppelkasser eller hjemme. Sagt til noen som går tur forbi her at de gjerne må kaste i min, men ikke regn med at alle tenker sånn. Du risikerer at noen blir skikkelig sinte på deg. I min ungdom husker jeg med gru en jente som alltid hadde posene inni lommene foran på anorakken sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor kaster man hundeposen når man er ute på tur?Jeg bærer det alltid med hjem eller kaster i offentlig søppelbøtte. Kunne ikke falle inn å kaste det i noen annens søppeldunk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
søt
![]() Sv: Hvor kaster man hundeposen når man er ute på tur?I busslomme-søppelkasser eller i en tilfeldig utvalgt langs veien, men den må stå langt nede slik at jeg ikke må snike opp til et hus. Vi går mye i skogen og hunden forsvinner nesten alltid langt inn på ei myr for å gjøre fra seg. Det plukker jeg ikke opp...
![]() |
#13 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hvor kaster man hundeposen når man er ute på tur?Du kaster posen i første og beste søppelbøtte. Jeg blir glad når folk kaster i min fremfor å legge posten igjen langs tomtegrensen (det har bare skjedd en gang - den dukket opp da snøen smeltet).
![]() |
#14 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvor kaster man hundeposen når man er ute på tur?Er det ikke bare der det er fargekoding på søppelposene folk blir sure for sånt, da? Bruk gjerne min søppeldunk... Og hadde jeg visst at der jeg gikk på tur at det ikke var fargekoding på søppelposene eller annen sortering så hadde jeg glatt kastet i en annens dunk.
![]() |
#15 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hvor kaster man hundeposen når man er ute på tur?Ingen fargekoding hos oss, Elise. Vi har bare papir og restavfall.
![]() |
#16 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Hvor kaster man hundeposen når man er ute på tur?Knytter på båndet og kaster i første og beste søppeldunk.
![]() |
#17 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hvor kaster man hundeposen når man er ute på tur?Her er det mange steder det er naturlig å kaste posene. F.eks. ved en av skolene eller en av de mange barnehagene. Og borettslagene. Det er jo ikke akkurat sånn at jeg går inn til huset til noen og kaster de der. Jeg tråkker ikke akkurat på privatlivet til folk føler jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor kaster man hundeposen når man er ute på tur?Jeg kaster i første og beste søppelkasse. Nå er det for det meste borettslag, barnehager eller offentlige søppelkasser i området der vi går tur, og da blir søppelkassen uansett mindre 'privat'. Men jeg hadde ikke kviet meg for å bruke private søppelkasser i villatrøk, hvis de sto langs veien.
![]() |
#19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor kaster man hundeposen når man er ute på tur?Bærer med hjem, med mindre jeg snubler over en offentlig søplekasse og det gjør man sjelden her. LItt kjipt å bære hele turen ja, så skulle jeg på langtur så hadde jeg nok laget meg en eller annen ordning i sekken... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|