|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Einsam
|
![]() Walk-in-closet - innredningJeg har et soverom med en litt merkelig fasong, dvs 2,10 * 6,20 meter.. Her oppbevares klær til oss alle, derfor vil jeg nå dele av med en lettvegg, og rett og slett lage et eget garderoberom. Det vil da bli omtrent kvadratisk, om det går som jeg tror. Sist redigert av Maxine : 23-06-10 kl 00:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Walk-in-closet - innredningIkea har veldig fine garderobeskap i 35 cm dybde. Sjekk ut dem i hvert fall, og så har de veldig praktiske skoholdere som kan monteres (uttrekkbart) nederst i skapet. |
![]() |
![]() |
#3 |
Einsam
|
![]() Sv: Walk-in-closet - innredningDe skoholderne har jeg sett ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Walk-in-closet - innredningVi har vanlige pax-skap mener jeg i vår, men supplert med Billy-hyller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Off the map.
|
![]() Sv: Walk-in-closet - innredningPax-skap uten dører er mitt beste forslag. Blir det da to vegger du skal innrede - motstående?
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Walk-in-closet - innredning
Skapskrog uten dører fungerer veldig fint. Jeg er enig i at dører er unødvendig. |
![]() |
![]() |
#7 |
Off the map.
|
![]() Sv: Walk-in-closet - innredningGrunnen til at jeg sier pax-skap uten dører er at det finnes så mye bra løsninger for dem: skoholdere, buksehengere, treskuffene er romslige, stødige og det er mye bedre med skuffer enn med hyller for t-skjorter, gensere - dvs alt som brukes ganske mye men som ikke skal henges.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Walk-in-closet - innredningVi har pax uten dører, det fungerer veldig bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Off the map.
|
![]() Sv: Walk-in-closet - innredningUten at jeg har sett rommet så tenker jeg at du kan ha 2 stk 1-meters skap på hver side mot hverandre. De rommer 58 cm i dybden, så da er det en meter i mellom, det bør gå fint. Hvis dette skapet skal være til to voksne - så hadde jeg gjort som følger tror jeg: hvert deres skap på en meter, med heng øverst til skjorter/bluser (evt en topphylle over der igjen) og så skuffer underst. Så hadde jeg hatt to skap på deling. Det ene til lange ting som må henge. Her får du vurdere hvor mye du har - kanskje kan du ha en sånn skohylle nederst og allikevel få hengt opp kjoler og lange jakker. Og så et siste skap hvor man kan oppbevare sånt som ikke fikk plass i hovedskapet. Så får man dele det så godt en kan. Om en har mange finbukser kan en ha en henger til det, eller kanskje hyller øverst til sengetøy f.eks.
![]() |
#11 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Walk-in-closet - innredningMå bare komme med et tips; Pax-skap (det grunne på 35?cm dybde) med tilhørende skohyller (ikke de stativene, men skohyller i skapets bredde, perforerte og litt på skrå) er en fantastisk skosluker, i tillegg får du god oversikt over hva du har. Vi har en slik løsning i 1 meters bredde nede i hallen (du kan kanskje ha 50 cm bredde hvis det bare er dine sko og mest pensko, yttersko har du kanskje et annet sted), det er den absolutt smarteste skooppbevaringsløsningen jeg har sett. Anbefales varmt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Bilde? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Einsam
|
![]() Sv: Walk-in-closet - innredningRommet blir vel 2,10 * 2,10 meter, med dør midt på ene veggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Off the map.
|
![]() Sv: Walk-in-closet - innredningSelv om det er ungenes klær så får du plass til mer med dypere skap - hvis du bruker skuffer går det fin-fint å legge doble lag, da rommer en sånn skuff veldig mye.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Walk-in-closet - innredningVi har to walk-in-closet her der vi bor og det er herlig herlig! Skuffer bruker jeg bare til undertøy og strømper, resten er i hyller. Så fargekoder jeg klærne som henger |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Off the map.
|
![]() Sv: Walk-in-closet - innredningJo, men ta en tur på Ikea og se på dem. Dette er ikke vanlige skuffer. De skuffene på 100 cm er mer som uttrekkbare hyller med karmer rundt.
![]() |
#19 |
Einsam
|
![]() Sv: Walk-in-closet - innredningSå de skuffene til pax som er i tre, er bedre enn trådkurvene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Jeg foretrekker helt klart skuffene i tre. Dog kun når skuffene er under brysthøyde på meg. Alt over bør være trådkurver, ellers får jeg ikke oversikt over hva som er i dem. Vi har også plastskuffene (de som du får med lokk), og bruker dem til sesonglagring av tøy (dvs ulltøy om sommeren og sommertøyet om vinteren). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|