|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Katten vår mjauer ikkeDen gjør ikke det altså. Den er vel 14 uker nå, og har siste uka begynt med noen rare lyder, som nok skal være mjauing men er mer; "aaaeeeeuuuu" og den er ikke sammenhengene, men hakkete, lyden hun lager.
![]() |
#3 |
er her
|
![]() Sv: Katten vår mjauer ikkeDet er vel mer som fuglepip når de er helst nyfødte også går det over i mjauing etterhvert tror jeg.
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Katten vår mjauer ikkeJeg har hatt flere katter som ikke sier mjau. De varierer veldig i stemme og artikulasjon for å si det sånn. Av de 5 kattene jeg og mine foreldre har idag sier hun ene mest *eeeeeh*, 2 sier klart Miaou, ei sier *prrrrrh* og ei sier *pipp*. Vi snakker om fem voksne hunnkatter her. Alle friske, sære personligheter som katter skal være.
![]() |
#5 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Katten vår mjauer ikkeKissa lærte aldri å si mjau. Han sa bare mjæh.
![]() |
![]() |
#7 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Katten vår mjauer ikkehar en katt som også var sen til å mjaue. Hun mjauer fortsatt ikke "etter standarden", ,men katter er jo så forskjellige. Husker ikke hvor mange mnd hun var, men vi ble veldig overrasket første gangen vi fikk høre henne mjaue. Trodde først hun skulle bli en usedvanlig stille katt, men hun motbeviste oss raskt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Katten vår mjauer ikkeGamlepusen vår majuet aldri i hele sin 13 årige levetid. Hun kunne ikke rett og slett. Jeg vet at hun hadde en alvorlig luftveisinfeksjon da hun ble funnet og levert til omplasseringsfolk, men om det hadde noe å si aner jeg ikke.
![]() |
#9 |
Forelska
|
![]() Sv: Katten vår mjauer ikke
Hehe - minner meg om ein katt eg hadde ein gong som var kvart siameser - i den fjerdedelen var tydelegvis stemmebruken inkludert - makan til vræling...
![]() |
![]() |
#10 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Katten vår mjauer ikkeNoen katter mjauer, noen gjør det ikke.
![]() |
#11 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Katten vår mjauer ikke
Hehe, damen vår er fullblods siameser og med en stemme og virkelig kan kutte stein tror jeg. Hun har dessuten flere ulike stemmeleier og ulik mjauing for ulik masing.
![]() |
#12 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Katten vår mjauer ikkeKos deg med den forsktige lyden hun lager enn så lenge! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Katten vår mjauer ikkeJeg har en mistanke om at det er siameserblod i katta vår - både med tanke på hvordan han ser ut i kroppen, spesielt da han var yngre - og det at han er så spretten. Ja - og så stemmen, da. Milde Mozart - det er kattejammer galore. Han ikke bare mjauer - han prater, har lange utredninger, spesielt når han er snurt for et eller annet.
![]() |
|
|