|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() DysleksiFor 2 uker siden var jeg på ny utredning for dysleksi krevd av høyskolen. jeg hadde en vag attest fra vgs av en relativt dårlig test jeg tok der,tydeligvis, som gav meg noen rettigheter iforhold til eksamen osv, men har aldri fått noe særlig info om det. Har prøvd i mange år og ta utdanining men har aldri klart å fullføre noe. har følt meg dum og teit som ikke klarer å fullføre noe, og ikke klarer å konsentrere meg, eller å skjønne hva som står i bøkene osv. Trodde ikke jeg var så hardt rammet egentlig, da jeg kan lese greit og skriver ok på pc(takket være rettskrivingsprogram) I går var jeg på oppfølgingstime og fikk resultatene. jeg ble mildt sagt sjokkert over resultatene.
![]() |
#2 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Dysleksi.Så bra, tross alt, at denne testen ble tatt slik at du kan få hjelpemidler som gjør studiehverdagen din både enklere og mer effektiv. Krysser fingre for at hjelpemidlene har ønsket effekt slik at du lærer mer og enklere, samt at resultatene blir bedre.
![]() |
#3 |
Pauset
|
![]() Sv: DysleksiDu har jo litt av samme opplevelse som jeg fikk etter første studieår. Det gikk mildt sagt trått og jeg klarte ikke ta alle fagene osv. Nå hadde jeg ikke dysleksi da, men det kan jo sammenlignes. Fikk jo litt sjokk etter diverse tester som jeg trodde gikk bra, men som gikk ganske elendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: DysleksiSå bra at du får hjelpemidler. Og at du har bestått første året, til tross for et slikt resultat på dysleksitesten, sier litt om deg. Du er ikke bare smart, men sterk!
![]() |
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: DysleksiFy søren så tøff du er som klarer gjennomføre første studieåret uten hjelpemidler!
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: DysleksiSå bra at du har fått et svar. Du kan komme så langt du vil nå når du vet hva som feiler deg. Du kan lære riktige leseteknikker, få tilrettelegging osv. Lykke til videre med studiene.
![]() |
#7 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: DysleksiSå bra du har fått svar,jeg har selv dysleksi,man føler seg rielig dum før man får "diagnosen"
![]() |
#9 |
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DysleksiFor en prestasjon at du har klart deg gjennom det første året uten hjelp! Håper veien videre blir en mye bedre opplevelse og at du får glede av å studere - lykke til!
![]() |
#10 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: DysleksiDu sier du skal få de lydbøkene de har; en kompis av meg fikk lest inn bøker kun for seg, dekket av hjelpemiddelavdelinga på universitetet. Veldig greit for meg, som fikk betalt for å lese mitt eget pensum høyt.
![]() |
#11 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: DysleksiTakk.
![]() |
#12 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DysleksiLykke til videre!