|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() [lavkarbo] Hva lager man med spinat?Jeg har spist en del hjemmelaget spinatsuppe i det siste, men jeg kunne godt tenke meg forslag på andre ting det går an å lage med spinat. Det er sunt og godt. |
![]() |
![]() |
#2 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [lavkarbo] Hva lager man med spinat?Jeg har oppskrift på en pastrett med spinat, bacon og pinjekjerner. Hvis du bruker lavkarbopasta, eller squash, vil det sikkert funke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: [lavkarbo] Hva lager man med spinat?Kanskje det ja? |
![]() |
![]() |
#4 |
er her
|
![]() Sv: [lavkarbo] Hva lager man med spinat?Spinat passer godt i omelett, ellers bruker jeg som regel spinat bare som tilbehør. Stekt spinat sammen med litt krydder og hakket hvitløk passer veldig godt til fisk (evt med løk og fløte også). Jeg har også lagd spinatpannekaker, men de var ikke så lavkarbovennlige.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: [lavkarbo] Hva lager man med spinat?
Jeg skal jammen forsøke å trikse til en lavkarboversjon. Det blir jo ikke pannekake som i "pannekake", men det kan bli ganske godt allikevel tror jeg. |
![]() |
![]() |
#6 |
Tankefull
|
![]() Sv: [lavkarbo] Hva lager man med spinat?Jeg lager fløtesaus med masse spinat og en dæsj kremost til laks.
![]() |
#8 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: [lavkarbo] Hva lager man med spinat?Surr bacon sammen med litt kinesisk hvitløk, løk og pinjekjerner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
Tusen takk - så du pm forresten? |
![]() |
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: [lavkarbo] Hva lager man med spinat?Jeg synes denne baconpaien er veldig god, den er lavkarbo:
![]() |
#14 |
Permakulturell
|
Hmm. Den paien så god ut. Den må jeg jammen prøve. :ikke så glad i paideig:
![]() |
#15 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [lavkarbo] Hva lager man med spinat?Jeg bruker spinat i salater. Veldig godt
![]() |
#16 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: [lavkarbo] Hva lager man med spinat?Jeg bruker spinat på flere forskjellige måter.
![]() |
#17 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: [lavkarbo] Hva lager man med spinat?Stek karbonadedeig, ha oppi fløte, kok til det blir en god saus, og ha oppi spinaten. Du kan spise pasta eller noe sånt attåt, men du trenger det ikke.
![]() |
#18 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: [lavkarbo] Hva lager man med spinat?Jeg steker masse sopp, krydrer med plenty grovmalt pepper, og har oppi pinjekjerner og spinat. Trekk vekk fra platen med en gang, og la det stå på ettervarmen til spinaten har falt sammen. Kan også lages med hvitløk. Nydelig til grillet kjøtt, eller bare som lunsj.
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: [lavkarbo] Hva lager man med spinat?Her var det mange gode varianter. Skal nok teste ut flere. Spinat har så mange viktige næringsstoffer, så er glad noen deler hvordan de benytter den |
![]() |
![]() |
#20 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
![]() Sv: [lavkarbo] Hva lager man med spinat?Jeg bruker også spinat i pai - men er også godt i salat ! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|