Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Rosa skjerm, hva er galt?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-10, 21:59   #1
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Rosa skjerm, hva er galt?

Jeg hentet pc`n min fra reperasjon i dag. Det var batteriet som var gåent, ikke noe mer enn det.

Når jeg kommer hjem å slåer på pc`n blir etter en liten stund alt rosa. Dvs. ikke helt, men alt har ett rosaskjær og det som til vanlig er hvitt er nå rosa.
Det går bort etter et lite klikk, men nå noen timer etter er det der igjen. Nå går det ikke bort. Har restartet den også.

Hva kan det være?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 22:02   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rosa skjerm, hva er galt?

Skjermkortet, skjermen, driveren eller koblingen mellom skjerm og skjermkort.
Er det en laptop?
I så fall ville jeg spurt på verkstedet hva i all verden de har bedrevet.

Gammel 29-06-10, 22:02   #3
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Høres ut som om det er dårlig kontakt i ledningen til skjermen din. Spørs om du ikke må ha den tilbake på service (det burde være gratis, sikkert verkstedet som har kommet borti ledningen når de har feilsøkt PC'en forrige gang).

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 22:15   #4
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takk for svar.
Ja det er en laptop. De har rotet bort ledningen min så jeg måtte låne en annen adapter. Kan det ha noe å si? Jeg er fullstendig grønn på dette området merker jeg.

Gammel 29-06-10, 22:20   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det skal ikke ha noe med strømledningen/adapteret å gjøre.

Jeg tipper at festet til skjermen er løst i ene enden, da er det typisk at skjermen blir grønn eller rød/rosa (alt ettersom hvilken ende som er løs).

Gammel 29-06-10, 22:32   #6
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Standard

Får vel dra tilbake med den i morgen. Hater å ordne opp i slikt som jeg ikke har peiling på i det heletatt. Som regel overlater jeg det til mannen, men han går på skole 50 mil unna.

Gammel 11-07-10, 08:43   #7
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Standard

Fuglene må vite hva de hadde gjort med pc`n min, men jeg hentet den i går igjen. Med ny skjerm.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.