|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Ull og sentrifugeringJeg ser at på ullprogrammet på Mielen så er standarden at den står på veldig høy sentrifugering.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ull og sentrifugering
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Ull og sentrifugeringDet er da ikke så kraftig sentrifuge på min miele-maskin? Ulla kommer ut vesentlig våtere enn annet tøy for å si det sånn.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Ull og sentrifugeringJeg tror ikke det er all ulla som gjør det...? |
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Ull og sentrifugeringVår vaskemaskin har Woolmark Platinum Care ullprogram, og der står sentrifugen på 600 rpm og temperaturen på 40 grader. Jeg kan ta det lavere, men ikke høyere.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Må du trykke den om hver eneste gang? Det er merkelig. Hvis jeg har gjort det i det hele tatt var det kun første gangen. Min er hvertfall kraftig nok til å krympe ull, det har jeg jo merket når det har havnet med den vanlige vasken som går på samme temperatur.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Nei, behandlet ull kan man gjøre omtrent det man vil med.
|
|
|
#9 |
|
Live and let live
|
Sv: Ull og sentrifugeringVårt ullprogram setter den på omdreininger etter temperaturer tror jeg. Jeg pleier å flytte den fra 900 omdreininger til 700, men da tar det så lang tid før det blir tørt. HP pleier å la det gå på 900, for da blir det fortere tørt, og han mener det ikke virker inn på ullen. Jeg synes det er litt i grenseland, og synes jeg ser litt antydning til krymp i spesielt nøstebarnullen, ikke noe i den behandlede.
|
|
|
#10 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ull og sentrifugeringHer går sentrifugen 100 omdreininger på ullprogrammet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ull og sentrifugeringPå min ganske nye Miele er standarden på ullprogrammet 30 grader og 1200 omdreininger. All ulla vår er like fin.
|
![]() |
|
|