|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Vår første telttur - hva må vi ha med?Overskriften sier vel alt? Sambo jobber, og barna og jeg flykter til Sverige. Ryktene sier at det er sol der, mens det skal være 14 grader og regn her hjemme.
![]() |
#2 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vår første telttur - hva må vi ha med?Ta med tykke luftmadrasser i alle fall, så ligger dere godt selv om det er ujevnt underlag under teltduken. Husk også og ha med ei elektrisk luftpumpe (du får som både går på 12v fra bilen og på strøm) som kan blåse opp disse madrassene, det tar evigheter med håndpumpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
I mål
|
![]() Sv: Vår første telttur - hva må vi ha med?Jeg ville tatt med noe myggmiddel. En skikkelig kniv så dere kan skjære dere ut av teltet ved brann, hvis du spør min mor (vi hadde forskjæreren inne i soveteltet alle de årene vi var på telttur hver sommer). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
This is normal!
|
![]() Sv: Vår første telttur - hva må vi ha med?Vi pleier å ha med soveposer, men dyner er også greit sikket. Er det varmt, så slenger man av seg det man måtte bruke.
![]() |
![]() |
#5 |
I mål
|
![]() Sv: Vår første telttur - hva må vi ha med?Det kan være kjekt å ha med et lite campingbord og stoler synes jeg. Og en balje til å vaske opp i, oppvaskkummene på campingen er ikke særlig lekre - fint å kunne sette en balje oppi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Vår første telttur - hva må vi ha med?Ik! Teltbrann kniv er sikkert lurt ja!
![]() |
#7 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vår første telttur - hva må vi ha med?Tror også sovepose er best. Kan "slå kulde" opp fra bakken. Har dere bestilt teltplass? Jeg spør fordi vi dro optimistiske på telttur til den svenske vestkysten ett år, og endte opp med å lete i 6 timer etter ledig teltplass på diverse campingplasser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Vår første telttur - hva må vi ha med?Balje, campingstol til mor og biltema bord/krakker til barna er alt plassert i bilen (vi drar fredag
hilsen tinkadott gutt-98, jente -01, jente -04 Sist redigert av tinkadott : 30-06-10 kl 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Står på egne ben
![]() Sv: Vår første telttur - hva må vi ha med?Stemmer det. Forrige gang jeg bodde i telt (som sikkert er over 10 år siden nå), så var det kaldt med dyner når vi lå på luftmadrass. Kulda kom undenfra. Men da var det regnvær og bare ca. 15 grader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Står på egne ben
![]() Sv: Vår første telttur - hva må vi ha med?Pakke klær litt praktisk. Pakk til alle i samme bag som du lett kan ta inn i teltet, og heller flere bager som du kan bytte ut med underveis. Er en på telttur må det være litt organisert, ellers blir det fort kaos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vår første telttur - hva må vi ha med?Hvis dere sover på campingvognplass med strøm, så ta med skjøteledning så du får strømmen bort til teltet der du har kjøleboksen.
![]() |
![]() |
#14 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Vår første telttur - hva må vi ha med?For 66 ekstra per dag er strøm inkl. Det tror jeg vi skal spandere på oss
![]() |
#15 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Vår første telttur - hva må vi ha med?Husk at skjøteledningen skal være jordet. Har den flere kontakter (evt skjøte på med en som har) så kan man jo ha med seg en lampe til å ha inni teltet også. Anbefales ikke med glass når man har små barn, kanskje.
![]() |
#16 |
Står på egne ben
![]() Sv: Vår første telttur - hva må vi ha med?Ha med skjøteleding på rull. Sånn som håndtverkere bruker er genialt. Da har du en liten rull med ledning som du tar lett ut og inn, og du har 3 eller 4 kontakter på "huset" til ledingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vår første telttur - hva må vi ha med?
Jeg kjenner at dette bryter kraftig med min definisjon av/forventning til telttur |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Originala
|
![]() Sv: Vår første telttur - hva må vi ha med?Vi har slike liggeunderlag. Sist redigert av Fadese : 30-06-10 kl 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vår første telttur - hva må vi ha med?nå er det jo midt på sommeren men jeg synes hodelykt er kjekt å ha, og lommekniv, og en rull dopapir - men det kommer jo litt an på hva slags tur dere skal på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vår første telttur - hva må vi ha med?Biltema har et lite kokeapparat (gass) som er pakket i en liten hendig koffert til vel 200 kr. De selger også tilhørende gassflasker til en slikk og ingen ting. Turpanner fås kjøpt til en rimelig penge, bl. a på Biltema.
![]() |
|
|