Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hunderfossen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-10, 09:45   #1
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Hunderfossen?

Er det noe særlig for 2-, 8- og 11-åringer? En eller to dager? Andre ting som er verd å få med seg - Barnas Gård, badeland, Energisenteret, bob-banen?

Gammel 02-07-10, 09:48   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunderfossen?

Energisenteret ligger inne i hunderfossen, gjør det ikke? (var der i fjor)

Jeg har kun erfaring med 1 og 4-åring, men tviler på at noen bruker 2 dager der inne altså. Parken er ikke diger akkurat.

Det er noe for alle, men ingenting som er direkte skummelt.

Gammel 02-07-10, 09:53   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kun vært der med relativt små barn og det er en park som passer de minste bra. Men det finnes nok noe for en hver smak ja.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 10:02   #4
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både Energisenteret og klatreparken er for større barn. Klatreparken er virkelig utfordrene, og der kan nok de største barna bruke lang tid. Jeg husker ikke hva som er aldersgrensen, men tror det er ca 10 år. Energisenteret er også spennende, der er det mye å lære og noen artige aktiviteter. Det passer definitivt best for de større barna. Trollfallet er også en aktivitet rettet mot de som er eldre. Det tar ikke lang tid, men er overraskende første gang (anbefales).

I løpet av dagen spilles det gjerne skuespill på scena som er i midten. I fjor var det en rasende festlig versjon av Askeladden. I tillegg har du badeanlegget med basseng og sklier.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 10:12   #5
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært der to ganger. Første gangen var jentene 3 og 5 og andre gangen 5 og 7.

Parken har mest for de forholdsvis små, og det er veldig positivt at de har masse som er gøy for de under tre, selv om de kommer inn gratis. Den er litt mer begrenset når man blir større. 7 åringen vår hadde det gøy, mye på grunn av raftingen.

Jeg vil tro at du klarer å få en 11 åring til å ha det moro der en dag, men ikke to. De har en klatreløype, der du må være over 10, så den har vi ikke prøvd. Men den kostet ekstra, om jeg ikke husker feil, og det er litt kjipt, når det allerede er dyrt å komme inn.

Generelt synes jeg at en dag var nok, begge gangene.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 10:35   #6
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg anbefaler et besøk til Norsk Veimuseum og Norsk Fjellboresprengmuseum (eller hva det nå heter). Sistnevnte er integrert i førstnevnte og ligger ved siden av Hunderfossen.

Gratis adgang.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 11:17   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk tilbakemelding i en annen tråd på at det ikke er så mye å gjøre der for større unger (mine er nesten 9) til at Hunderfossen var noe poeng å prioritere på kjøretur mellom Oslo og Bodø, i hvert fall.

Gammel 02-07-10, 11:24   #8
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Mine på 6, 9 og 11 år liker seg veldig godt der. Vi er ofte der en gang hver sommer (vi bor ikke mer enn en time unna). Raftingen, "Petra", Energisenteret, Eventyrskipet, Trollfallet er ting som fanger de største.
Jeg liker at det er en rolig park. To dager kan en fint bruke hvis en bruker en del tid i bade-delen en dag. Har bare vært på badelandet en gang, for vi prioriterer resten av parken, og er aldri der to dager på rad. (To-dagsbillett er nemlig to dager etter hverandre, det er dumt...)

Gammel 02-07-10, 11:25   #9
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville dratt på Vegmuseet, det var stooor stas i fjor for lillebror som da var 2,5 år. Storesøster på 6 år likte det også. Enorme dumpere, bittesmå postmann Pat-biler, hyggelig kafé. For 2-åring er dessuten Lilleputthammer en stor suksess. Godt tilpasset små barn, spesielt 2-7 eller noe slikt. Antakelig litt dølt for skolebarn.

Hvis du har actionbarn ville jeg leid offroadsykler og syklet ned Hafjell. Toåringen kan ta gondol opp og leke på lekeplassen. Det går også an å gå på skattejakt fra toppen av gondolen, men det har jeg ikke prøvd ennå.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.