Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Eplesnegl-egg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-10, 10:48   #1
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eplesnegl-egg

Hjelp! Her skjer det saker og ting i akvariene våre. Først får guppyen babyer og så finner jeg noe snodig oppi lokket på det største akvariet. Eplesneglen har lagt en liten babymais-egge-sak der!

Dere med erfaring, kan denne babymaisen bare være der oppe over vannflaten til den klekkes eller må jeg flytte den? Og hvor mange snegler kan jeg regne med å få? De klekkes etter et par uker eller?

Gammel 02-07-10, 13:11   #2
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eplesnegl-egg

Eplesnegler legger eggene sine over vann, de kan fint ligge der til de klekkes, eller du kan skrape dem bort og kaste dem. Det kan fort bli for mange eplesnegler hvis du ikke får gitt dem bort

Gammel 02-07-10, 17:01   #3
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

La den henge ! Heldiggris !
Jeg har aldri fått egg på mine dessverre.

Det drysser ned bittesmå fine snegler i vannet etter hvert som de klekkes.

Gammel 02-07-10, 19:18   #4
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

La den henge ! Heldiggris !
Jeg har aldri fått egg på mine dessverre.

Det drysser ned bittesmå fine snegler i vannet etter hvert som de klekkes.

Trenger du eplesnegler er det bare å si fra

Gammel 02-07-10, 20:35   #5
Sola

Sola sin avatar

Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja de skal få henge. Leste på nettet at det gikk an å la de flyte på noe, feks isopor. Men jeg tror jeg lar de henge. Hvor mange kan jeg forvente å få da? Og kan de være i samme akvariet videre også? Jeg har et akvarie til så kan jo putte noen oppi der også kanskje, men noe oppdrettsakvarie har jeg ikke :knegge: .

Gammel 03-07-10, 22:51   #6
Sola

Sola sin avatar

Standard

Hvordan vet jeg om eggene er befruktet? De har blitt mørkere og litt mer gjennomsiktige, nesten som "frostet".

Gammel 05-07-10, 20:24   #7
Sola

Sola sin avatar

Standard

Minimaisen lå på havets dyp da jeg kom fra jobb i dag . Da er de vel druknet, alle de små eplesnegl-babyene mine.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.