Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Middagsforslag til voksen (meg) og snart ettåring?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-10, 10:54   #1
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Middagsforslag til voksen (meg) og snart ettåring?

Jeg er egentlig veldig glad i å lage mat, og lager alt fra bunnen av. MEN: jeg har en mann som er borte fem uker om gangen, og tidligere har jeg ikke orket å lage middag til meg selv hver eneste dag, så det har gått mye i enkle salater, brødskiver, egg osv.

Men nå som snuppa er såpass stor, føler jeg at jeg bør være litt flinkere til å lage ordentlig mat hver dag. Spørsmålet er bare hva? Jeg har gått litt tom for ideer, rett og slett. I dag skal vi ha ovnsbakt laks, og så enten couscous-salat (=klin hinsides denne verden), brokkoli og tomater, evt. poteter i stedet for couscous.

Ellers har jeg laget fiskeboller i hvit saus, pannekaker, pasta bolognese, salat med kyllingfilet og grønne linser. Ja, det er vel det hele. Snuppa liker det meste selv om hun ikke er noen storspiser, så utfordringen er å finne noe som begge kan spise, og som ikke tar evig lang tid å lage. Hun spiser forresten endel selv, og får maten i passe store biter på fatet sitt.

Forslag mottas med takk. Jeg er glad i fisk, belgfrukter og grønnsaker, og spiser lite kjøtt annet enn kylling. Ja, og wok utgår med høye kneløft.

Gammel 05-07-10, 11:03   #2
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middagsforslag til voksen (meg) og snart ettåring?

fiskegrateng, hjemmelaget, er jo kjempegodt.. eller pølsegrateng. favorittene til min gutt.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 16:03   #3
Texana
Tvillingmamma

Texana sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Haugesund
Texana har et hav av muligheter foran seg
Standard

Å herlighet, jeg synes du er kjempeflink jeg Imponert !!
Jeg lager ikke så mye til ungene, men er kommet dithen at jeg må skjerpe meg litt. Mine er dog ikke så flinke til å spise selv, det meste havner på gulvet, så det blir til at jeg mater dem stort sett. Men de må jo få prøver seg for å lære...

I dag skal vi ha potetmos og kyllingfilet (opphakket) med tomatsaus.

Gammel 06-07-10, 16:40   #4
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

I dag har vi spist reker og baguetter, og norske jordbær til dessert. Dvs. jeg spiste reker, hun kastet dem på gulvet, men spiste tre skiver baguette med smør, og smurte hele seg inn med jordbær etterpå.

Gammel 06-07-10, 17:27   #5
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

I dag har vi spist reker og baguetter, og norske jordbær til dessert. Dvs. jeg spiste reker, hun kastet dem på gulvet, men spiste tre skiver baguette med smør, og smurte hele seg inn med jordbær etterpå.

Hørtes ut som et deilig måltid.
De dagene jeg var alene med frøkna da hun var liten, hendte det jeg jukset litt med Fjordland. :bekjenner: Den med laks, for eksempel, er ganske god, og en favoritt hos henne. Hun fikk i seg fisk, vi ble begge mette, og jeg hadde relativt god samvittighet. Men de dager er forbi, nå kan hun jo spise like mye som en voksen mann til middag! Eller ingenting, alt ettersom. Ellers: Venn deg til å lage doble middagsporsjoner, og frys ned halvparten til en annen dag. Da slipper du å lage hver dag.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.