Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Lær meg litt om sykling!

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-10, 12:34   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lær meg litt om sykling!

Jeg har alltid vært glad i å sykle, men kan egentlig for lite om det. Finnes det noen tommelfingerregel for hvor høyt setet skal være, f.eks.? Og hvor mye sparer man egentlig farts- og tidsmessig på å ha klikkpedaler? (For ikke å snakke om: Hvor mange velt må man i tilfelle egentlig regne med hvis man er over snittet nervøs og surrete? )

Nå kjører jeg på en offroader (Scott Scale 60) som nylig har fått seg hybriddekk, men dekkene er jo fortsatt veldig kraftige. Hvor mye ville jeg spare tidsmessig på å kjøpe en hybridsykkel i stedet? Jeg har ca. 25 kilometer å sykle til jobb, litt kupert asfalt. Kunne jeg like gjerne bytte til en landeveissykkel? Jeg punkterer visst i eninga, så jeg ser for meg at det kan være litt risky.

Og til slutt: Er det vanlig å få vondt på innsiden av knærne når man sykler? Hva kan det i tilfelle skyldes - for høy belastning? For lavt eller høyt sete, f.eks.?

Håper noen sykkeleksperter vil dele litt av sin visdom.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:26.