|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Når fortelle om hvordan man lager barnTil min undring har snuppa aldri lurt på hvordan barn kommer seg inn i magene til mødrene (ikke bli sinte dere som ikke liker at det kalles mager .... det er i hvert fall magen som ser stor ut for barna). Hun har derimot full kontroll på hvordan de kommer seg ut, og spurt mye rundt dette. Snuppa er vanligvis en vitebegjerlig liten jente, men hvordan barn blir til inni der har hun tydeligvis ikke tenkt så mye over.
![]() |
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Når fortelle om hvordan man lager barnTja, storebror her har lenge visst at et frø fra mammaen møter et frø fra pappaen (ok, dette er kanskje en grov forenkling) og at dette kan skje når de "koser mye". Det har han nok visst i ett år, minst, han er greit fornøyd med denne forklaringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
can-jur
|
![]() Sv: Når fortelle om hvordan man lager barnHos oss har den biten kommet helt naturlig, all den tid de er med å inseminerer dyr fra de er bitte, bitte små. De vet også at vi slipper oksen, til noen av dyra og hvorfor vi gjør det. Men nå har han på snart 8 hatt en lyst øyeblikk og innsett hva det innebærer og driver nå å tar inn over seg HVA mamma og pappa faktisk gjør
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Når fortelle om hvordan man lager barnJeg har forklart greia med sædcelle og eggcelle. Dog har jeg ennå ikke begitt meg ut på forklaringen om hvordan de kommer i kontakt, men har en idé om at dette får være deres fars ansvar, all den tid det er han som reproduserer seg videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Når fortelle om hvordan man lager barnKnotten har ikke spurt, og dermed har jeg heller ikke fortalt noe særlig.
![]() |
#6 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Når fortelle om hvordan man lager barnAkkurat de tekniske detaljene sparte vi til ungene spurte, og de var ganske store, egentlig, før de kom så langt. Jeg tror HE må ha gått i 3. klasse. Jammen ble han sjokkert også: "Ææææsj, mamma da, det mener du ikke!!! Uæææ, æsj!!! Jakob, hørte du det!!! Æsssj! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Når fortelle om hvordan man lager barnHusker jeg fikk det spørsmålet av nest yngste kusine til gutta når vi fortalte at eldste var på vei. Da var hun vel 5 år, men jeg sendte glatt det spørsmålet videre til foreldrene
![]() |
![]() |
#8 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når fortelle om hvordan man lager barnHos oss får de svar når de spør. De to eldste fikk en forenklet versjon da yngste ble født. De var da fem og tre. Noen år senere tok naboen å fortalte alt og litt til grundig til sin sønn og derfor har vi andre sluppet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når fortelle om hvordan man lager barnVåre jenter fikk vite det når minsten var på vei, da var de vel nesten 4. Jeg fortalte ganske forenklet at pappatissen puttes inn i mammatissen og så svømmer det ut et lite frø som blander seg med mammaegget og så vokser det baby som etter hvert kommer ut av mamma sin tiss når den er ferdig å vokse. De elsket å høre forklaringen, og delte gjerne med folk på butikken, barnehagen og diverse andre voksne som de traff på sin vei.
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Når fortelle om hvordan man lager barnJeg kjøpte "kroppen", leste den høyt og svarer på evt. spørsmål som kommer. Jeg tror han syns det høres alt for vilt ut til at han føler han trenger å vite mer.
![]() |
#11 |
Peppy!
|
![]() Sv: Når fortelle om hvordan man lager barnMin femåring er fullt klar over hvordan det går til, om jentetisser og guttetisser, sædceller og egg. Det meste kommer fra oss, men han tar også del i andre foreldres forklaringer. Han fortalte meg her en dag at voksne koser seg ekstra mye om de er nakne, så koseaspektet er tydeligvis også inkludert i forståelsen. Jeg har fokusert mer på den tekniske biten, og at det er noe foreldre gjør når de vil ha barn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Når fortelle om hvordan man lager barnHer ble det spurt, og jeg svarte da. Vet ikke om jeg ville ha fortalt det enda om det ikke var blitt spurt om. Men litteratur som Kroppen eller liknende kan jo gi en god forklaring.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når fortelle om hvordan man lager barnMin gutt er 5,5 år og spurte ikke selv, så derfor fortalte jeg han det. Syntes han er stor nok til å vite det nå.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når fortelle om hvordan man lager barn
Jo, det er faktisk enkelte som insistere på å bruke ordet livmor i staden for magen. Eg er ikkje ein av dei
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Når fortelle om hvordan man lager barnSneipen på 5,5 spurte faktisk her forleden, og fikk en enkel versjon. Frø fra pappa og egg fra mamma, når man koste. Det holdt foreløpig, ser det ut til.
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Når fortelle om hvordan man lager barnNår de spør?
![]() |
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: Når fortelle om hvordan man lager barnMine har ikke spurt, jeg har ikke forklart. Nå er eldste åtte og har ennå bare en vag fornemmelse om hvordan slikt går til. Jeg lurer også på når jeg skal tvinge kunnskapen på han, men jeg regner med det skjer slik det pleier, at toern snapper opp noe som jeg må forklare med enern som måpende tilskuer.
![]() |
#18 |
Einsam
|
![]() Sv: Når fortelle om hvordan man lager barnGuttungen fikk tidlig servert historie om sædcelle fra pappaen og eggcelle fra mammaen, og godtok det. Ved 6-års alder ville han vite hvordan sædcellen kom inn i mammaen. Da jeg sa at tissen til pappaen puttes inn i mammaens, fikk jeg svar: "ÆÆÆÆSJ!" Og etterpå har vi ikke hørt noe mer om den saken |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Når fortelle om hvordan man lager barnSnodig at denne kom opp nå.
![]() |
#20 |
maler
|
![]() Sv: Når fortelle om hvordan man lager barnÅ forklare det er jo rimelig greit synes jeg. Men jeg venter på at de skal spørre. De kommer da til å få en helt teknisk forklaring på hvordan det skjer, så får de leve i troen på at dette er et nødvendig onde for å lage barn. Helt til de forstår rekkevidden av det nærmere tenårene.
![]() |
|
|